Senaste nytt

Lufthansa First Class, inga award biljetter?

joemume

Medlem
Min känsla sista tiden är att Lufthansa nästan inte släpper några awardplatser alls utanför M&M, även på tidigare "lätta" sträckor som IAD och ORD. Helt omöjligt att hitta platser i F även inom 14-dagarsfönstret. Jag är ju LH SEN också och även där är det mycket svårare att hitta F-awards nu. Är det nån som medframgång bokat nån O-klass biljett med Eurobonus sista månaderna?
 
Min känsla sista tiden är att Lufthansa nästan inte släpper några awardplatser alls utanför M&M, även på tidigare "lätta" sträckor som IAD och ORD. Helt omöjligt att hitta platser i F även inom 14-dagarsfönstret. Jag är ju LH SEN också och även där är det mycket svårare att hitta F-awards nu. Är det nån som medframgång bokat nån O-klass biljett med Eurobonus sista månaderna?

Det finns det. @palmen reste nyligen med Lufthansa F efter köp av poäng från Eurobonus.
 

palmen

Moderator
Det finns det. @palmen reste nyligen med Lufthansa F efter köp av poäng från Eurobonus.

10 dagar innan hittade jag ut till IAD och hem från BOS, ca 8 dagar innan hittade jag ut till IAD (ytterligare en plats utöver den jag bokat) samt ut till ORD och hem från YYZ.
De sista dagarna var det även möjligt att hitta utresa till DEN.

Det finns helt klart tillgänglighet men även fast det var mitt i sommaren så var inte tillgången direkt stor, kabinerna var dock mer eller mindre fulla 8/8 på utvägen och 5/8 på hemvägen men 2 stycken "jumpseat" som satt i F så vi var 7/8.

Min resa ARN-FRA-ORD-YYZ // DESTINATION // YYZ-FRA-VIE-ARN bokades typ den 20e juli.
För att hitta tillgänglighet så sökte jag på uniteds hemsida för award-platser. Fanns det saver award på LH F så såg även SAS Eurbonus dessa platser.
 

joemume

Medlem
OK! Det låter lite bättre än jag hoppats och själv sett. Är United mest tillförlig för Eurobonus alltså? Jag tycker awardsökningarna har blivit en aning bökiga sedan awardtralr försvann. Kör awardnexus och KVS nu, vilka fungerar, men inte lika smidigt som awardtravlr.
 

Stefan62

Medlem
Jag tror frågan var upp tidigare, men hittar ingen referens.

Fråga:
Om man vill boka LH F via Eurobonus - är det 14-dagar som gäller även då samt är det bättre tillgång på F för Eurobonus än t ex LifeMiles?
 

NotRyan

Medlem
Jag tror frågan var upp tidigare, men hittar ingen referens.

Fråga:
Om man vill boka LH F via Eurobonus - är det 14-dagar som gäller även då samt är det bättre tillgång på F för Eurobonus än t ex LifeMiles?

Ja, 14 dagar före gäller...
Lifemiles blockerar LH F så ja det är bättre tillgänglighet för Eurobonus....
 

palmen

Moderator
OK! Det låter lite bättre än jag hoppats och själv sett. Är United mest tillförlig för Eurobonus alltså? Jag tycker awardsökningarna har blivit en aning bökiga sedan awardtralr försvann. Kör awardnexus och KVS nu, vilka fungerar, men inte lika smidigt som awardtravlr.

Jag har ingen aning om United är det bästa eller inte. Men de 15 flighter ungefär som jag hittade som SAVER AWARD på United kunde även SAS Eurobonus se. Så för min del fungerade det väldigt bra, viktigt att notera att det måste vara just saver award och inte standard award.

Jag tror frågan var upp tidigare, men hittar ingen referens.

Fråga:
Om man vill boka LH F via Eurobonus - är det 14-dagar som gäller även då samt är det bättre tillgång på F för Eurobonus än t ex LifeMiles?

Min erfarenhet är att det är 14 dagar, jag ringde dock aldrig Eurbonus tidigare än så. På Uniteds sida ser man dock inte LH F tillgänglighet förrän tidigast 14 dagar innan, i alla fall inte när jag sökte.
LifeMiles erbjuder inte längre LH F (med några undantag) så Eurbonus har nog större chans att boka detta.
 

joemume

Medlem
Testkörde lite på Uniteds hemsida och det finns ju helt klart en del Saver Awards därute. Tackar för tipset @palmen, jättebra tips detta med att det bara är Saver Awards som dyker upp i Eurobonusinventoryt.
 

palmen

Moderator
Testkörde lite på Uniteds hemsida och det finns ju helt klart en del Saver Awards därute. Tackar för tipset @palmen, jättebra tips detta med att det bara är Saver Awards som dyker upp i Eurobonusinventoryt.

Återkoppla gärna om du pratar med EB om teorin stämmer även för dig. Jag tittade även på lite resor österut och det jag hittade till HND samt till ICN kunde även Eurobonus boka.
 
Toppen