Senaste nytt

Lufthansa första klass passagerare kan hyra en Porsche 911 i 3 timmar för 99 euro.

Hur var det med betalning av detta? Räcker ett SAS Amex Elitekort eller krävs det fler kort? Hört att platinum kort räcker men har man guldkort krävs två olika.

Elite räcker absolut.
När jag lämnade tillbaka bilen stod en kille från Sixt och tog emot den. Kändes lite olustigt, men det gick fint.

Tips till alla som bokar den här dealen och väljer att tillbringa någon timme i FCT innan ni hyr bilen...
Glöm inte att be om att få tillbaka passet från er värd/värdinna på FCT.
När jag skulle hämta ut "min" bil försäkrade värdinnan mig om att jag inte behövde passet, att det räckte med körkort osv.
Väl framme hos Avis fick jag tvär-nej. Det var bara att knalla tillbaka till FCT och hämta passet. Värdefull tid gick till spillo där...
Avis-representanten envisades också med att bilen skulle lämnas tillbaka fulltankad på samma ställe där jag hämtade den, dvs. inte på FCT.
Fick stå på mig vad gällde den fria bensinen, men fick till slut bekräftat av en manager att jag hade rätt. Men enligt dom skulle bilen lämnas tillbaka hos dom.
Jag lämnade ändå bilen på FCT och den kom fram som den skulle.
 
Elite räcker absolut.
När jag lämnade tillbaka bilen stod en kille från Sixt och tog emot den. Kändes lite olustigt, men det gick fint.

Tips till alla som bokar den här dealen och väljer att tillbringa någon timme i FCT innan ni hyr bilen...
Glöm inte att be om att få tillbaka passet från er värd/värdinna på FCT.
När jag skulle hämta ut "min" bil försäkrade värdinnan mig om att jag inte behövde passet, att det räckte med körkort osv.
Väl framme hos Avis fick jag tvär-nej. Det var bara att knalla tillbaka till FCT och hämta passet. Värdefull tid gick till spillo där...
Avis-representanten envisades också med att bilen skulle lämnas tillbaka fulltankad på samma ställe där jag hämtade den, dvs. inte på FCT.
Fick stå på mig vad gällde den fria bensinen, men fick till slut bekräftat av en manager att jag hade rätt. Men enligt dom skulle bilen lämnas tillbaka hos dom.
Jag lämnade ändå bilen på FCT och den kom fram som den skulle.
Tack för input, bränslet ingår alltså inte som det har gjort tidigare?
 
Hur gick det? Ingick det bränsle?
Bränsle ingår om man kör under 150 km. Osäker på sträckan där, kanske var 250 km också. Edit: 150 km är det, kollade nu.
De kollar boardingkort så förmodligen blir det svårt att få ut bilen utan det. Avis-länken är nog länk från en frame/pop up eller liknande, så kanske därför det inte finns djupinfo där.
 
Toppen