Lufthansa Economy bättre än SAS Plus

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af Börnen, 29 December 2019.

1. Tveket

Tveket Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Åkte Lufthansa PE två veckor sedan (dagflygning). Tyckte det var en mycket bra produkt. Stolen, benutrymmet och skärmen var riktigt bra. Stor skillnad mot Eco (för mig är komfort det viktigaste vid långflygningar) . För en dagflygning hade jag inte tvekat på valet mot Sas Go eller Sas Plus prismässigt för en sekund (med dina förutsättningar och priser), om det var det valet det står mellan.

jerixon synes godt om dette.
  2. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.

3. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Vart startar du? Om du startar i CPH så jämför du direktflyg mot byte på valfri tysk hubb. Direktflyg är oftast dyrare upplever jag så kanske inte helt rättvis jämförelse och sedan beror det hur många biljetter SAS resp. Lufthansa har sålt på sina flighter.

011430121 synes godt om dette.
  4. mha321

mha321 Medlem

Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.

5. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Fast det vet vi inget om så att säga att det naturligtvis är så går inte i ett specifikt fall. Framförallt inte när exemplet i den tidigare posten gäller en flight som äger rum på en Lördag.

6. mha321

mha321 Medlem

Det har naturligtvis (!) helt rätt i. Det är ett vanligt scenario men det är absolut inte självklart att det var det som var fallet denna gång.

7. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Startar i Norrland så det är lika många byten oavsett om jag åker via Danmark eller Tyskland.

8. LarsCph

LarsCph Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Du har sikkert ret - der er allerede solgt 3 stk billetter til den billige pris til mig på dén afgang for et par måneder siden hvor SAS Plus også var dyrere end business. Jeg forstår godt at det skyldes den billigere booking klasse på SAS Plus formentlig er udsolgt - men så sælger de da ikke mange SAS Plus billetter udover til de som har en ultra-rigid rejsepolitik.

9. Middle seat

Middle seat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Önskar jag hade så frikostig resepolicy. Vi har economy only som policy!

Juancarlos, AABack2ARN og LarsCph synes godt om dette.
  10. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa PE slår ju SAS Plus numer på i princip alla punkter. Just 25% extra poäng som EBD är viktigt men med högre bokningsklass för Lufthansa PE blir det ofta samma poäng iaf. Plus-stolen är behållningen, resten devalverat till eco tyvärr.

jerixon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!