Senaste nytt

Lufthansa Economy bättre än SAS Plus

Börnen

Medlem
I år gjorde vi en 14 dagars resa över jul för en kryssning och ett gäng dagar på Disney World. Bra som alltid men det jag tänkte skriva om nu är upplevelsen i Lufthansa Economy. Vi flög Frankfurt - Orlando. Gammalt slitet plan men servicen slår SAS Plus med hästlängder. Dryck innan maten. Mer dryck till maten. Påfyllning av vin efter att serveringen avslutats. Kvaliteten på maten väl i klass med SAS, exempelvis väl av två varmrätter.

Om man dessutom förbeställer "`a la carte" så får man en högklassig måltid serverad på riktigt porslin!

20191229_223129.jpg 20191229_223224.jpg received_1038794269806332.jpeg

Allt detta till lägre samma pris som SAS Go men med högre poängintjäning till Eurobonus
 

ericwg

Medlem
Inte för att ifrågasätta din bedömning, men får inte SAS Plus oförtjänt mycket skit på detta forum? :p Jag tycker det är en reko produkt som brukar ligga för 1 500 kr extra per ben interkont för mig. Har inga business--förväntningar men uppskattar en större stol och separat kabin framförallt.

Hos många låter det som att ekonomikabinen i många fall är bättre och det kan jag inte alls hålla med om. Hänger det på kroppsform och dryckesvanor? :)
 

mha321

Medlem
Inte för att ifrågasätta din bedömning, men får inte SAS Plus oförtjänt mycket skit på detta forum? Jag tycker det är en reko produkt som brukar ligga för 1 500 kr extra per ben interkont för mig. Har inga business--förväntningar men uppskattar en större stol och separat kabin framförallt.

Hos många låter det som att ekonomikabinen i många fall är bättre och det kan jag inte alls hålla med om. Hänger det på kroppsform och dryckesvanor? :)

1500kr extra har har typ bara sätt på friends and family reor och liknande. Men det är också då jag betalar för det. Jag tycker ofta prisskillnaden är rätt många tusenlappar...

Och sedan är det ju så att många som kommenterar nog också är Diamond och därmed har fri dryck i både plus och go.

Eller så har man fått cu från bra gång/fönster i go in i mittsäte i plus. Det är inte heller nödvändigtvis bättre...

Men annars håller jag med, plus stolen är en klar förbättring.

Det jag tror folk (här på bc) stör sig på är hur SAS devalverat PLUS-konceptet på long haul från ngt mkt bra till i princip bättre stol och större benutrymme.
Jag själv gillar plus, framförallt om man inte vill/kan sova, men det har blivit successivt sämre, tyvärr.

Det är nog ännu mer det här det handlar om. En gång i tiden var plus en riktigt bra produkt. Nu är det lite större stol. Det är fortfarande bättre, men klart mindre skillnad mot eco än det var förut.
 
Toppen