Senaste nytt

Lufthansa Business Class Lounge Frankfurt

J

Joakim Reinius

Guest
När man tittar på en karta över flygplatsen verkar det som om det finns flera Lufthansa Business Class lounger.. Stämmer det verkligen, och om det stämmer, vilken ska man testa? :)
 
Kör lite följdfrågor här på Joakims post, jag kommer vara i Frankfurt i 9 timmar och flyger first med Asiana, så har några frågor:

1. Vilka lounger är bäst att besöka?
2. Finns det duschar? (och om det finns, ingår handduk osv eller behöver man ha med sig handduk tvål och grejer?)
3. Finns det någonstans man kan ta en liten tupplur utan att behöva sitta mitt i loungen?
4. finns det något kul att göra på flygplatsen för att döda tid i övrigt?
 
När man tittar på en karta över flygplatsen verkar det som om det finns flera Lufthansa Business Class lounger.. Stämmer det verkligen, och om det stämmer, vilken ska man testa? :)
Ja, finns ganska gott om dem. Kommer du in med status som Star Alliance gold eller på businessbiljett?

Om jag minns rätt så är en av businessloungerna en gammal förstaklasslounge som ska vara trevlig. Men kommer inte ihåg vilken det var, någon annan fyller nog på med det.
 

palmen

Moderator
Ja, finns ganska gott om dem. Kommer du in med status som Star Alliance gold eller på businessbiljett?

Om jag minns rätt så är en av businessloungerna en gammal förstaklasslounge som ska vara trevlig. Men kommer inte ihåg vilken det var, någon annan fyller nog på med det.
Det är den ute vid A26 (om jag kommer ihåg numret rätt), den loungen är helt ok enligt mig även om jag bara besökt den en gång så har inte så mycket att jämföra med. Det är dock itne mycket "första klass" över den nuförtiden.
 

Guiden

Medlem
Kör lite följdfrågor här på Joakims post, jag kommer vara i Frankfurt i 9 timmar och flyger first med Asiana, så har några frågor:

1. Vilka lounger är bäst att besöka?
2. Finns det duschar? (och om det finns, ingår handduk osv eller behöver man ha med sig handduk tvål och grejer?)
3. Finns det någonstans man kan ta en liten tupplur utan att behöva sitta mitt i loungen?
4. finns det något kul att göra på flygplatsen för att döda tid i övrigt?
Hyr Porsche: https://www.lufthansa.com/online/myportal/lh/se/infoservice?nodeid=2095917170&l=en&cid=1000354

Är i och för sig riktat mot Lufthansas First kunder men när jag hyrde så kollade inte Avis mitt boardingkort så kanske funkar för dig också :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fredrik

Medlem
Kör lite följdfrågor här på Joakims post, jag kommer vara i Frankfurt i 9 timmar och flyger first med Asiana, så har några frågor:

1. Vilka lounger är bäst att besöka?
2. Finns det duschar? (och om det finns, ingår handduk osv eller behöver man ha med sig handduk tvål och grejer?)
3. Finns det någonstans man kan ta en liten tupplur utan att behöva sitta mitt i loungen?
4. finns det något kul att göra på flygplatsen för att döda tid i övrigt?

1. I ditt fall är Senatorloungen efter passkontrollen bäst. Den har antagligen färre besökare än den i Schengenzonen. Är det ont om folk i Schengen så kan du förstås stanna där. De innehåller samma saker.
2. Duschar finns men osäker på om "tillbehör" ingår. Tror det men har inte testat duscharna på ett tag.
3. Det finns en handfull vilplatser i ett hörn.
4. Om du verkligen får 9 timmar över så skulle jag nog fundera på om det inte vore värt att åka in till stan. Det tar bara en kvart. Med Porsche går det eventuellt ännu fortare. Mainz och Wiesbaden ligger inte så långt bort heller. Särskilt inte med Porsche.
 

Fredrik

Medlem
När man tittar på en karta över flygplatsen verkar det som om det finns flera Lufthansa Business Class lounger.. Stämmer det verkligen, och om det stämmer, vilken ska man testa? :)

De ser likadana ut förutom den vid A26. Om du är ovan vid flygplatsen så behöver det sägas att den är stor. Mycket stor. Går flyget från tex gate A69 eller A42 så är det lååångt att gå.
 

NotRyan

Medlem
A26 är värd att gå till om man har lång tid på sig och vill bada badkar, sedan är utsikten grym därifrån. När jag var där senast hade jag en flight från just gate A26 så då var den självklar även om man har Star Gold och access till Senator.
 
Toppen