Senaste nytt

Lufthansa A kontra Swiss A till SAS?

Finns det någon här med kontakter som tagit upp frågan med SAS varför LH A krediterar 300% men Swiss A bara 200%?

Skulle vara intressant att höra anledningen till varför det är så.
 

palmen

Moderator
Kort sammanfattat så är det två helt olika bolag men som tillhör samma koncern. Precis som Iberia och British Airways.

Att lufthansa väljer att ge 300%, och Swiss 200% är därmed inte konstigt då det är två helt skilda bolag.

Det skiljer väl även på poängen i Business för Austrian, Lufthansa, Swiss och Brussels i Business av precis samma anledning.
 

Tjaeng

Medlem
För att Schweizare är sjukt j*vla stingy med sånthär. Alla som har haft med SWISS att göra vet att de t.o.m är småsinta gentemot M&M-medlemmar från andra bolag i LH-gruppen jämfört med sina egna FF. Skillnaden i service och ton både på telefon, på marken och i luften hos LX skiljer sig markant när jag själv interagerar med dem jämfört med när min Schweiziska fru gör det.
 

NotRyan

Medlem
Skillnaden i service och ton både på telefon, på marken och i luften hos LX skiljer sig markant när jag själv interagerar med dem jämfört med när min Schweiziska fru gör det.

Är inte det lite samma syndrom som finns i Frankrike. Pratar du franska får du OK service. Om du pratar engelska kan du bli totalt iggad.
 

Hachans

Medlem
Är inte det lite samma syndrom som finns i Frankrike. Pratar du franska får du OK service. Om du pratar engelska kan du bli totalt iggad.

På Zürich jobbar det väldigt många som pratar svenska och de verkar dyka upp i gaterna på flyg till Sverige.

Fastnade i gränskontrollen i tjugo minuter en gång på väg från loungen i E med en vakt vars mamma kom från Helsingborg.

Men generellt tycker jag servicen på Swiss är opersonlig, men korrekt och det genomsyrar alla serviceyrken. Typ som att komma tio minuter innan incheckning till hotellet men ändå behöva vänta. Bara för att incheckningen minsann inte öppnar förrän 14.
 

Tjaeng

Medlem
Men generellt tycker jag servicen på Swiss är opersonlig, men korrekt och det genomsyrar alla serviceyrken. Typ som att komma tio minuter innan incheckning till hotellet men ändå behöva vänta. Bara för att incheckningen minsann inte öppnar förrän 14.

Det korrekta tillvägagångssättet för ovanstående scenario om man frågar en Schweizare: Komma med god marginal före kl14 men stanna utanför och gå över tröskeln in till hotellet prick 14:00:00.
 
Toppen