Senaste nytt

Loungebesök med annat boardingkort - möjligt?

NyfikenGrau

Medlem
Så det är inte omöjligt att de har koll om det är lågtrafik.

Det är ju detta som är grejen, att loungereceptionisten har lagt på minnet ungefär när jag ska åka och jag kommer uttraskandes några timmar senare utan brådska, lite lätt pinsam situation...så länge man drar "i tid" till "loungeflyget" är det nog inga problem, men därefter kan det nog bli svettigare och kommer bero på hur uppmärksam receptionisten är.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ja...jag är nog inte beredd att ta några risker i den här loungen, eftersom det är den jag tillbringar överlägset mest tid i totalt sett. Som sagt, kan tänka mig vara där till en halvtimme före loungeflygets avgång men inte längre.
 

Walter

Medlem
Gör en bedömning utefter dagsläget i loungen? Ropar de sig hesa i mic:en efter dig när "lounge-flyget" ska gå är det ju en indikator på att det nog är färdigfikat.
 

FF#1

Medlem
Haha, "färdigfikat" :D
Nja, flyget har jag ju ringt och ställt in från loungen efter att precis ha kommit in ;)

Då är det ju lugnt, om någon skulle säga nått så vart det ju ändrade planer i sista sekunden och en vaskad LH ekonomibiljett. Inte nått utstuderat fusk med avbokningsbara biljetter för att trixa sig in i loungen.
 

Canadien

Medlem
LH kollar inte när folk lämnar loungen, så datorn vet inte ifall du är kvar eller inte, bara att du har "checkat in" i loungen. De enda som kan veta att du sitter kvar är du själv och om loungedraken har fotografiskt minne.
 

Walter

Medlem
LH kollar inte när folk lämnar loungen, så datorn vet inte ifall du är kvar eller inte, bara att du har "checkat in" i loungen. De enda som kan veta att du sitter kvar är du själv och om loungedraken har fotografiskt minne.

Det är som sagt tidigare ganska små lounger och ser är du inte tysk affärsman sticker man oftast ut från mängden. Men precis som FF#1 skriver är det ju enkelt att förklara ifall nu frågan mot förmodan kommer.

Rent moraliskt tycker jag helt klart NyfikenGrau har sitt på det torra eftersom han köpt en biljett som inte återköps.
 
Det finns ett fåtal människor som göra detta dagligen, de bokar en full flex biljett som ger dem lounge access, sedan sitter dem i loungen hela dagen och jobbar, käkar osv och sedan när dem känner för att gå hem så bokar dem om biljetten till nästa dag dem behöver vara på "kontoret"...
 

Walter

Medlem
Det finns ett fåtal människor som göra detta dagligen, de bokar en full flex biljett som ger dem lounge access, sedan sitter dem i loungen hela dagen och jobbar, käkar osv och sedan när dem känner för att gå hem så bokar dem om biljetten till nästa dag dem behöver vara på "kontoret"...

Möjligt. Gissningsvis inte på TXL.
 
Toppen