Senaste nytt

Lounge Singapore Changi Airport

inka

Medlem
- Vilken lounge på Singapores flygplats har man access till när man åker business Singapore Airlines?

- Finns det även någon AMEX Lounge (Amex Platinum)?

- Hur långt innan avgång får man accessa loungen?

- Är det någon av loungerna som har vilrum med sängar?

Tack :)
 

squeezen

Medlem
- Vilken lounge på Singapores flygplats har man access till när man åker business Singapore Airlines?

- Finns det även någon AMEX Lounge (Amex Platinum)?

- Hur långt innan avgång får man accessa loungen?

- Är det någon av loungerna som har vilrum med sängar?

Tack :)
Business med singapore airlines ger access till detas business lounge vilken är ok.
Sängar/vilorum vet jag ej. Men fräscha duschrum iaf.

Ingen känd gräns på hur långt innan man får gå in.


Amex lounge vet jag inte.
Det finns typ 3 transit hotell airside om det är viktigt med just säng.
 

LPC123

Medlem
Bumpar tråden med en fråga. Vi landar tidig morgon på Changi och flyger inte vidare till Male förens sen kväll. Planen är att gå in i Silverkriss loungen och ta en dusch och kanske lite frukost innan vi ger oss in till Singapore. Frågan är om vi kommer in i loungen igen när vi är tillbaks på Changi? Dock så blir det på terminal 2 vi flyger från till Male. Men vill minnas att @Tonton hade något strul med detta på sin monsterresa i somras? Hade ju varit skönt om det gick att komma in igen innan avresa till Male.
 
För Er som " verkligen reser " business class med Singapore Airline så är detta Singapore Airlines business class lounge på Changi Airport som Ni kan använda Er av
Reser man business class med Singapore Airline ifrån Singapore så behöver man ingen annan lounge då Singapore business class lounge är väldigt bra
Lycka till med Era resor och besök i loungen
 

Attachments

  • singapore6.jpg7.jpg
    singapore6.jpg7.jpg
    56,8 KB · Visningar: 195
  • singapore9.jpg
    singapore9.jpg
    86,9 KB · Visningar: 205
  • singapore10.jpg
    singapore10.jpg
    70,8 KB · Visningar: 187
  • singapore12.jpg
    singapore12.jpg
    59 KB · Visningar: 210
  • singapore13.jpg
    singapore13.jpg
    78,9 KB · Visningar: 191
  • singapore14.jpg
    singapore14.jpg
    71,4 KB · Visningar: 191
  • singapore15.jpg
    singapore15.jpg
    80,5 KB · Visningar: 193
  • singapore16.jpg
    singapore16.jpg
    71 KB · Visningar: 191
  • singapore17.jpg
    singapore17.jpg
    55 KB · Visningar: 195
  • singapore18.jpg
    singapore18.jpg
    65,7 KB · Visningar: 186
  • singapore19.jpg
    singapore19.jpg
    72,1 KB · Visningar: 190
  • singapore20.jpg
    singapore20.jpg
    77,1 KB · Visningar: 193
  • singapore21.jpg
    singapore21.jpg
    77 KB · Visningar: 202
  • singapore22.jpg
    singapore22.jpg
    85,1 KB · Visningar: 209
  • singapore23.jpg
    singapore23.jpg
    100,2 KB · Visningar: 197
  • singapore24.jpg
    singapore24.jpg
    91,9 KB · Visningar: 184
  • singapore25.jpg
    singapore25.jpg
    86,2 KB · Visningar: 200
  • singapore26.jpg
    singapore26.jpg
    83,5 KB · Visningar: 188
  • singapore28.jpg
    singapore28.jpg
    65,4 KB · Visningar: 204
  • singapore29.jpg
    singapore29.jpg
    63,6 KB · Visningar: 198
  • singapore30.jpg
    singapore30.jpg
    59,4 KB · Visningar: 198
  • singapore31.jpg
    singapore31.jpg
    67,6 KB · Visningar: 198
  • singapore32.jpg
    singapore32.jpg
    65,2 KB · Visningar: 194
  • singapore33.jpg
    singapore33.jpg
    80,1 KB · Visningar: 200
  • singapore34.jpg
    singapore34.jpg
    62,3 KB · Visningar: 198
  • singapore35.jpg
    singapore35.jpg
    87,7 KB · Visningar: 194
  • singapore36.jpg
    singapore36.jpg
    88,6 KB · Visningar: 197
  • singapore8.jpg
    singapore8.jpg
    55,7 KB · Visningar: 200

Jonas F

Medlem
Frågan är om vi kommer in i loungen igen när vi är tillbaks på Changi? Dock så blir det på terminal 2 vi flyger från till Male. Men vill minnas att @Tonton hade något strul med detta på sin monsterresa i somras? Hade ju varit skönt om det gick att komma in igen innan avresa till Male.
Inträdet till loungen borde inte vara något bekymmer. Det Tonton gjorde, som jag förstått det, var att gå genom immigration och hämta ut sin väska, checka in på nästa flight och gå till loungen för att sedan försöka ta sig in i Singapore igen. Max ett inträde i Singapore per dag tydligen.

Har ni genomcheckade väskor eller reser med handbagage borde inte det vara några bekymmer utan bara att gå ut när ni känner för det. Jag har gjort en liknande manöver tidigare men då gällde det The Private Room. Men de vanliga loungerna borde ju inte vara några problem de heller.

Edit: Nu håller de visserligen på att renovera guld-loungen och hänvisar till en tillfällig lounge under tiden. Jag vet inte om det eventuellt skulle kunna påverka?
 

LPC123

Medlem
Inträdet till loungen borde inte vara något bekymmer. Det Tonton gjorde, som jag förstått det, var att gå genom immigration och hämta ut sin väska, checka in på nästa flight och gå till loungen för att sedan försöka ta sig in i Singapore igen. Max ett inträde i Singapore per dag tydligen.

Har ni genomcheckade väskor eller reser med handbagage borde inte det vara några bekymmer utan bara att gå ut när ni känner för det. Jag har gjort en liknande manöver tidigare men då gällde det The Private Room. Men de vanliga loungerna borde ju inte vara några problem de heller.

Edit: Nu håller de visserligen på att renovera guld-loungen och hänvisar till en tillfällig lounge under tiden. Jag vet inte om det eventuellt skulle kunna påverka?
Kanon våra väskor går hela vägen till Male så då borde det vara ok.
 

E.K

Medlem
Thai har också en lounge på Changi.
Enda fördelen med den är att det är lite folk i den medans Singapores kan vara fullknökade.
 
Hur är det om man åker Biz med SQ till Changi och ska vidare till KUL, men Economy på det leget. Tillgång till något då på mellanlandningen?
 
Toppen