Senaste nytt

Lounge och Fast Track i Geneve när man reser med SAS

Fast track skall finnas, men när jag åker skulle det ta längre tid att gå dit än att gå i vanliga. Den skall ligga längst till vänster. När du scannar boardingkortet, går du i de längst till höger så hamnar du allt som oftast i den nya maskinen där man inte behöver ta upp något ur väskan. Detta går oftast snabbare.

Lounge borde väl vara business-loungen. Uppför trappan och sen går du förbi senator-loungen på din högersida och fortsätter in förbi BA-loungen.

Edit: vet inte om fast track gäller för plus.
 

maswan

Medlem
Fast track är inte så mycket värt 8 gånger av 10 när det inte är någon kö i den vanliga säkerhetskontrollen. Men i de fallen det är fullpackat av köande människor där så kan man nog kapa en halvtimmes köande med fast track där. Jag har hittills inte sett något mönster i när det är massa kö och när det är som normalt, nästan tomt...
 
Är läget oförändrat mot 2020? Min fru flyger sas från Geneve och saknar status, men flyger plus. Har hon tillgång till lounge och fast track?

Tack
 

DrKlas

Medlem
Jag hade missat att bag-drop för SAS inte öppnar förrän två timmar före avgångstid och att self-service bara gäller för Lufthansagruppen. Så nu får jag vänta en timma här.
 
Någon som har tips på vilken Lounge som är bäst som man har tillgång till om man har Sas Diamond (Star alliance gold alltså) och Loungekey? Har googlat mig till att det finns följande jag borde ha access till:

Swiss senator
Air-france - KLM Lounge
Crystal Lounge
Horizon
Marhaba

Någon som testat runt?
 
Toppen