Senaste nytt

Los Angeles och San Fransisco eller enbart Los Angeles?

Hej alla,

Jag har möjlighet att spendera 3 samt 3 nätter i California, med ett stopp imellan på 2 dagars jobb i Phoenix. Jag vill minst köra 3 dagar i LA men funderar på om jag också isåfall ska ta 3 dagar i San Fransisco eller någon annan stad i regionen? Eller köra vidare på LA den andra turen? Dock har jag hört att man inte hinner se tillräckligt på 3 dagar och att det är bättre att fokusera på en stad då det är så få dagar?

All input är uppskattad!
 

palmen

Moderator
3 dagar är för lite för San Francisco och Los Angeles. Känner du att du har tid över, ta bil/tåg/flyg söderut till San Diego och städerna längs med kusten.

Hur hade du tänkt resa mellan städerna?
 

Berglund

Medlem
Har du aldrig varit i någon av städerna tycker jag nog att du skall prioritera att få in ett besök i båda. Jag håller helt och fullt med @palmen i att tre dagar är för lite i någondera av städerna men det ger i varje fall en första inblick och smakprov. Los Angeles och San Francisco är såpass annorlunda städer från varandra att det är mycket värt att besöka båda två för att göra en egen jämförelse. Ta chansen - boka båda!
 

Griffin

Medlem
Båda städerna är värda ett besök. Dock vill du inte lägga för mycket tid på transport med bara tre dagar (transport är redan en stor del av din vistelse om du är i Los angeles och vill pricka av olika sevärdheter, pga dess stora geografiska utbredning).
 
Det blir att flyga överallt isåfall, flyger in från Midwest till antingen LA eller SF sen flyg ner till Phoenix sen tillbaka till då antingen LA eller SF.
 

sembl

Medlem
Jag skulle skippa LA och SF helt eftersom du ska vara i Phoenix. Staden i sig är inte mycket att hänga i granen. Scottsdale är mycket trevligt dock. Kör norrut till Sedona och spendera några dagar där och upp till flagstaff. Du kommer att få minnen för livet av vacker natur.
 

Mimer

Medlem
Jag skulle nog rekommendera att försöka med båda städerna. Inte minst på grund av att städerna är som natt och dag.

På tre dagar i San Fransisco så hinner du ändå beta av större delen av sevärdheter. Tre dagar i Los Angeles är i minsta laget då du sannolikt får sitta i bilen en hel del av tiden där. Men du kommer trots allt kunna ta dig till en hel del sevärdheter på tre dagar i Los Angeles också.

Flyg mellan städerna, Burbank - Oakland tycker jag är ett utmärkt alternativ framför LAX - SFO.
 

agehall

Medlem
Är du helt galen!? Att besöka både LA och SF på 3 dagar är ungefär som att försöka se hela europa på 3 dagar. I bästa fall kan du hinna med en av städerna på den tiden, men även det blir svårt.

Om jag hade varit som dig, så hade jag hållit mig borta i Phoenix. Om du absolut inte vill vara kvar där, hyr en bil och kör upp till Flagstaff och Sedona. Oerhört vackert och väl värt ett besök. Där passar 3 dagar ganska bra tycker jag. Vill du stressa runt kan du även klämma in Grand Canyon, men det tar en hel dag om du utgår ifrån Flagstaff.
 
Toppen