Senaste nytt

LN-RKP diverted till Goose Bay

JimmyH

Medlem
Tryckfall verkar stämma SAS-plan tvingades gå ner efter problem | Allt om Resor

"
Ett SAS-plan från Chicago till Köpenhamn har tvingats säkerhetslanda i Kanada.

Inom loppet av ett fåtal minuter tappade planet - med 196 personer ombord - tusentals meter i höjd.

– Det är en normal del av säkerhetsproceduren när man har ett tryckfall i kabinen, säger Tonje Sund på SAS pressjour."
 

Brandten

Medlem
Verkar vara ett väldigt "enkelt" problem eftersom man redan nu gått ut med tid för vidare färd till Köpenhamn. Tillåt mig att vara väldigt skeptisk till detta efter SAS tidigare prognoser som skjuts upp, skjuts upp och sedan ställs in.

Uttalandet: "Det var ett mer komplicerat fel än vi först trodde" sätter jag 100kr till välgörenhet på att vi kommer få läsa.
 

bnr

Medlem
Japp, så vitt jag förstått. Men precis som vanligt så skriver journalister det som lockar flest läsare.
Faldt = föll... vilket låter okontrollerat... vilket inte var fallet.

Ungefär samma som Expressen/svenska medier skrev i början om jag kommer ihåg rätt. Har säkert korrigerats nu.
Stod till och med "tiotusentals meter" innan.
SAS-plan tvingades gå ner efter problem | Allt om Resor

Det är väl jättebra att de tar sig ner till en lägre höjd om de tappar tryck i kabinen. :D
 
Ungefär samma som Expressen/svenska medier skrev i början om jag kommer ihåg rätt. Har säkert korrigerats nu.
Stod till och med "tiotusentals meter" innan.
Förtydligande: I en pushnotis som skickades ut för den här texten angavs felaktigt att planet under kort tid hade tappat "tiotusentals" meter i höjd i stället för "tusentals" meter.
 
Toppen