Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

palmen

Moderator
Däremot har jag uttalat mig kring plus eftersom Tonton skrev om hur trångt det var vilken var min rädsla när jag såg Plus-sätena, och jag vet hur han ser ut och om inte han kan Surte bekvämt så gör definitivt inte jag det heller.
Har @Tonton gjort en jämförelse med hur det är i mittplats i plus på de andra planen? Går inte att säga om det är sämre om man inte jämför mot hur det var innan. Tonton har ju också sagt att hans ena sätesgranne inte var "den bästa".

Jag gjorde uttalanden om servisen eftersom folk beskrev hur det tog fyra timmar att få den avslutad i business. Vilket är helt sjukt lång tid och borde inte vara mer än max hälften så lång tid.
Nej det tog inte 4h att få serveringen avslutad. Hela serveringen tog ca 3h, men från start från CPH till de dukade av tog det 4h. Man började dock inte servera förrän efter 1h15min ungefär.

Jag kan bara konstatera att SAS är kända för sin svajiga service, det kan vi se från hundratals resereporter. Så jag drar så slutsatsen att inte ens när media är ute och skriver om nytt flygplan, har med reportrar och liknande så kan SAS prestera bra, stabil och snabb service. Hade jag varit SAS-chef hade jag tyckt det var otroligt pinsamt.
Åter igen var du inte med ombord så hur kan du veta om servicen var bra eller stabil? Att den inte var snabb håller jag dock med om.

Jag refererar till Jeb Brooks och hans video som finns postad här som jag utgår ifrån att du tittat på. Han säger att Service var 5 stjärnor, även om det gick lite långsamt vilket han helt och hållet förväntade sig. Jeb Brooks får väl ändå räknas in till media som skriver. Har du även läst artikeln i aftonbladet (ja man får tycka vad man vill om den tidningen) men deras reporter ombord har inte heller rapporterat om något negativt angående service.

Servicen var utomordentligt bra på denna flight, och den var väldigt stabil där crew gjorde allt vad de kunde för att hjälpa oss resenärer. Ölen "tog tex slut" då vi var flera som ville dricka Ciel Blue. Blev ju lite "beer-gate" över det som rapporterats i tråden här men trots att de redan letat och inte hittat fler flaskor så fortsatte de leta och ca 30 minuter senare hade jag en ny iskall flaska. Man ska även komma ihåg att vad som fanns laddat ombord på första flighten var lite annat än det "normala". Jag hade specifikt bett om extra öl ombord då jag viste att den skulle ta slut direkt och det fixade SAS, även om det tog lite tid för besättningen att hitta den extra laddningen.
 

Hachans

Medlem
Har @Tonton gjort en jämförelse med hur det är i mittplats i plus på de andra planen? Går inte att säga om det är sämre om man inte jämför mot hur det var innan. Tonton har ju också sagt att hans ena sätesgranne inte var "den bästa".


Nej det tog inte 4h att få serveringen avslutad. Hela serveringen tog ca 3h, men från start från CPH till de dukade av tog det 4h. Man började dock inte servera förrän efter 1h15min ungefär.


Åter igen var du inte med ombord så hur kan du veta om servicen var bra eller stabil? Att den inte var snabb håller jag dock med om.

Jag refererar till Jeb Brooks och hans video som finns postad här som jag utgår ifrån att du tittat på. Han säger att Service var 5 stjärnor, även om det gick lite långsamt vilket han helt och hållet förväntade sig. Jeb Brooks får väl ändå räknas in till media som skriver. Har du även läst artikeln i aftonbladet (ja man får tycka vad man vill om den tidningen) men deras reporter ombord har inte heller rapporterat om något negativt angående service.

Servicen var utomordentligt bra på denna flight, och den var väldigt stabil där crew gjorde allt vad de kunde för att hjälpa oss resenärer. Ölen "tog tex slut" då vi var flera som ville dricka Ciel Blue. Blev ju lite "beer-gate" över det som rapporterats i tråden här men trots att de redan letat och inte hittat fler flaskor så fortsatte de leta och ca 30 minuter senare hade jag en ny iskall flaska. Man ska även komma ihåg att vad som fanns laddat ombord på första flighten var lite annat än det "normala". Jag hade specifikt bett om extra öl ombord då jag viste att den skulle ta slut direkt och det fixade SAS, även om det tog lite tid för besättningen att hitta den extra laddningen.

Okej, jag ska vara tydlig. Att serveringen tar fyra timmar att bli färdig från avfärd är på tok för lång tid enligt mig. På Thai tog det 90 minuter för någon vecka sen. Perfekt. Man åt i sin egen takt och blev serverad därefter. Så är inte upplägget på SAS som kör någon slags skolbespisning. Det får de göra såklart, men jag tycker inte det är bra.

Vad gäller vad som användare sagts och inte kring jämförelsen i plus så finns det andra forum man prata om saker i, face to face exempelvis. Jag har också åkt mittplats i gamla plus, jag känner Tonton, och jag kan konstatera att om inte han sitter skönt i de mittensätena så kommer inte jag heller att göra det. Det behöver jag inte åka någonstans för att förstå, det är enkel fysik och geometri.

Vad gäller servicen - jag vet vad jag gillar i serviceväg, jag har åkt SAS Business tillräckligt många gånger för att veta vilka element jag gillar och inte. Folk har beskrivit ingående här hur allt gick till, hur lång tid allting tog, hur maten såg ut osv. Det är fullt tillräckligt för att jag ska kunna konstatera att allt som jag inte gillar har blivit värre (långsam service etc), och saker som jag gillar (breda plussäten) har också blivit sämre medan andra saker är desamma. Dessa grejer har skrivits av flera i tråden, om man sen tycker fyra timmar från start för maten att bli klar är lång tid är såklart individuellt. Men fyra timmar kvarstår.

Detta är som sagt inget jag behöver uppleva själv för att dra slutsatser. Jag är fullt kapabel till att dra egna slutsatser av andras rapporterade erfarenheter och jag förstår faktiskt inte vad som är så triggande eller kontroversiellt i det. Inte heller kan du knappast använda ett omdöme från en annan recensent för att visa att jag har fel. Det är lite som att säga att du kan inte tycka den här filmen är dålig, bara för att den här recensenten sagt den är bra.
 

EBD_Hakan

Medlem
6e26bdf2107ce6c6ba97ab59a0796693.jpg


Jag tuggar vidare på TG911. F på 1A LHR-BKK är snäppet bättre än SAS 350 får jag erkänna..
 

palmen

Moderator
Detta är som sagt inget jag behöver uppleva själv för att dra slutsatser. Jag är fullt kapabel till att dra egna slutsatser av andras rapporterade erfarenheter och jag förstår faktiskt inte vad som är så triggande eller kontroversiellt i det. Inte heller kan du knappast använda ett omdöme från en annan recensent för att visa att jag har fel. Det är lite som att säga att du kan inte tycka den här filmen är dålig, bara för att den här recensenten sagt den är bra.
Du får självklart dra vilka slutsatser du vill om hur det var ombord utifrån vad du har hört från andra. Jag blir dock lite förvånad när dessa slutsatser är helt tvärt emot hur jag själv upplevde service ombord.

Du skriver ju själv detta
Så jag drar så slutsatsen att inte ens när media är ute och skriver om nytt flygplan, har med reportrar och liknande så kan SAS prestera bra, stabil och snabb service.
Jag håller med om att servicen inte var bra, den var fantastisk. Stabil tycker jag absolut att den var också, men håller med om att den ingen stans var snabb.
Personligen skulle jag gärna ta den service jag fick på flight en till Chicago på alla mina flighter framöver med SAS. Har inget att anmärka på förutom att det tog lite längre tid än förväntat att starta serveringen.

De jag pratade med i go och plus hade inga direkta invändningar på servicen där. Har dock ingen egen erfarenhet så lämnar det vid det.

Nu är ju jag en person som trivs bra i GO och har inga problem med att sitta i gamla plus. Kan inte tänka mig att plus stolen nu är sämre än gamla go så kommer nog fungera för mig utifrån vad jag såg ombord. Men alla är vi olika och har olika preferenser. Om nu stolen är så dålig så är det enkelt att boka Business eller andra bolag istället som har bättre plus säten.
 
Toppen