Jag tycker din kritik mot SAS är ganska obefogad. Hur vet du hur mycket träning och i vilken form besättningen fått, då menar jag inte piloterna. SAS är ett seriöst flygbolag med ett högt säkerhetstänkande. Jag är inte det minsta oroad över att det skulle finnas brister i utbildningen hos besättningen på A350.
Jag skrev uttryckligen att jag inte är särskilt rädd för säkerhetens skull, man följer säkert alla regleringar som finns vad gäller utrymning osv. Även om jag absolut kan tycka det är konstigt att man skickar upp folk utan att få ha bekantat sig med planet irl.
Utan det är det andra.
Och nej, jag var inte med på flighten och har därför inte uttalat mig kring hur nya go config.
Däremot har jag uttalat mig kring plus eftersom Tonton skrev om hur trångt det var vilken var min rädsla när jag såg Plus-sätena, och jag vet hur han ser ut och om inte han kan Surte bekvämt så gör definitivt inte jag det heller.
Jag gjorde uttalanden om servisen eftersom folk beskrev hur det tog fyra timmar att få den avslutad i business. Vilket är helt sjukt lång tid och borde inte vara mer än max hälften så lång tid.
Detta är grejer jag inte behöver vara ombord för att testa. Det är ju baserat på andras rapporter. Andra saker som att ”massagen är skön” och ”ölen är god” är subjektivt och det får någon annan stå för.
Jag kan bara konstatera att SAS är kända för sin svajiga service, det kan vi se från hundratals resereporter. Så jag drar så slutsatsen att inte ens när media är ute och skriver om nytt flygplan, har med reportrar och liknande så kan SAS prestera bra, stabil och snabb service. Hade jag varit SAS-chef hade jag tyckt det var otroligt pinsamt.