Senaste nytt

Laptop/USB-Laddare

TomJ

Medlem
Har en gammal targus universal-laddare som förstås inte passar min nuvarande laptop men som jag haft mycket glädje av genom åren. Det fina med den (jämfört med original) är att den är mycket smalare, inte har Schuko-kontakt utan smal euro-kontakt samt har USB-uttag! Mycket förnämligt att ha i laptop-väskan jämfört med originalklumpen med tjockkontakten plus usb-laddaren.

Men, nu har den inte kontakt till nya datorn så är på jakt efter en ny. Önskvärda egenskaper skulle vara:

1. Smal, säg under 2cm.
2. Minst 75W
3. Minst ett USB-uttag men helst 2-3.
4. euro-kontakt
5. gärna ordentlig kvalitet med bra, följsamma, avtagbara kablar
6. Funka med 20V och den fyrkantiga Lenovo-kontakten.

Targus har en med enbart ett USB-uttag. Så min förhoppning är att någon här känner till något bättre alternativ?
 

TomJ

Medlem
Kan ju tillägga att kan man slippa eller stänga av LED-lampor som tvunget ska lysa på laddaren är det ett plus! Kan inte förstå varför man tvunget ska ha en skarp blå lampa lysande i hotellrummet när man laddar sina grejor
 

TomJ

Medlem
Båda dessa använder USB-c ja, inte lenovos slim-tip som den kallas. Så då ska man få ihop en USB-c->slim-tip adapter också. Men det kanske finns kompakt och prisvärt.

dock är båda två tjocka, 2,5-2,8 cm ser det ut som. Fattar inte varför den tvunget ska vara som kreditkort men sen är tjock. Borde väl vara bättre med större men smalare? Används den till en dator så bär man ändå med sig något stort, men smalt.
 

TomJ

Medlem
Förstår jag det rätt som att en USB-c laddare som kan putta in 100w i en dator på 20 volt även kan ladda en mobil med automagiskt sänkt spänning? Tex en samsung? I så fall kan ju en USB-c laddare med adapter vara lockande... skulle helst se en med 2-3 utgångar då och smalare är 2 cm, gärna 1,5 ;-)
 

ekf

Medlem
Förstår jag det rätt som att en USB-c laddare som kan putta in 100w i en dator på 20 volt även kan ladda en mobil med automagiskt sänkt spänning?
Om din mobiltelefon har USB-C ingång så går det bra, vet inte hur det blir om man kör med adaptrar
 

mha321

Medlem
Båda dessa använder USB-c ja, inte lenovos slim-tip som den kallas. Så då ska man få ihop en USB-c->slim-tip adapter också. Men det kanske finns kompakt och prisvärt.

Hur gammal är din Lenovo? Har inte de flesta/alla modeller nuförtiden stöd för direkt laddning med usbc som ett alternativ till slim tip?
 
Toppen