Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

mha321

Medlem
Fast det här är ju ett tal som varken lagras (utan beräknas) eller presenteras för användaren. Y2K handlade om att man valde att mata in/spara årtal med endast två siffror (decimalt) för att spara disk/ram och plats i utskrifter och inmatningsformulär.
Paginering i den typen av system jobbade väl ofta med samma typer av data, och med fixerad bredd på fälten. Visserligen lagrades det inte någonstans, men problemet och grund anledningen är det samma.
 

aldrighemma

Medlem
Efter uppdateringen av SAS EB backend så ser output från EBcrawler lite underlig ut för mig. Dvs det ser inte ut som på sas.se.
1. Amex bonus visas som poäng att använda.
2. Alla rader med "Points used" visar 0 poäng. (Kan det ha att göra med att "used" tidigare stod med stort U?)
 

mha321

Medlem
Efter uppdateringen av SAS EB backend så ser output från EBcrawler lite underlig ut för mig. Dvs det ser inte ut som på sas.se.
1. Amex bonus visas som poäng att använda.
2. Alla rader med "Points used" visar 0 poäng. (Kan det ha att göra med att "used" tidigare stod med stort U?)

1. Stämmer, de har gjort en ändring i hur de ser ut. Fixar.
2. Korrekt, Used -> used. Jag har gjort om den så att den gör jämförelserna oberoende av om det är stora eller små bokstäver.

Har även gjort om lite hur den räknar såa tt den snarare skriver ut en felkod än att "chansar" om det är något som inte är helt tydligt vad det är.

Kan du testa igen med senaste versionen som jag skickade upp nyss?
 

LSH

Medlem
Fick in en ny post nyss och den har ett nytt format:.
Kod:
Kalmar-StockholmSK 2198 SAS GO
Har dock inte testat i EBCrawler.
 

aldrighemma

Medlem
Har även gjort om lite hur den räknar såa tt den snarare skriver ut en felkod än att "chansar" om det är något som inte är helt tydligt vad det är.
Finns det något sätt att se vad som döljer sig bakom "Otheractivity" ?
Skärmklipp.JPG
 

mha321

Medlem
Finns det något sätt att se vad som döljer sig bakom "Otheractivity" ?
Visa bifogad bild 64150
Det ser onekligen inte så bra ut. Amex Reward ska ju inte ge Basic Points -- eller är det Elite-poängen? Och Preem ska väl definitivt inte göra det.

Jag har skickat upp en ny version som du nu kan ange "--debug" på kommandoraden på, och få den att printa precis det som scannas. Kan du skicka det som kom ut för dessa rader (antingen här eller i PM), så ska vi se.
 

henke12

Medlem
Vad gör jag för fel om jag bara får senaste årets poäng?
Kör MAC OS med följande kommando:


python3.6 ebcrawler.py --password LÖSENORD --all --csv eb.csv EBNUMMER

Har även testat att byta ut --all mot --PAGES 99
 
Toppen