Kreditgräns nya AMEX??

Diskussion i 'Kreditkort' startet af mastermint, 1 September 2019.

1. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Att tänka på innan du säger upp ditt amex elite beatlkort, som ger 20K statuspoäng och du kan ansöka om ett amex elite kredit och få ytterligare 20K statuspoäng och därmed flyga in 5K för guldstatus sas/*A.

2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du skött en spend på 300 tkr/månad tror jag inte du behöver oroa dig över några 40 tkr i limit. När jag skaffade mitt första Amex fick jag i alla fall avsevärt högre limit än 40 tkr, helt utan historik.

Men om du överväger att byta är det väl både enklast och säkrast att tala med Amex och komma överens om en för båda passande limit innan ett byte görs.

3. Taggen

Taggen Medlem

By:
    Stockholm
    Mycket svårt att tro att du skulle få 40K i kreditgräns på AMEX kreditkort. Jag har betydligt lägre spend än du och har haft betalkortet sedan 2015 och när jag skaffade kreditkortet så fick jag 300K/månad direkt i limit.

Berglund synes godt om dette.
  4. Sager

Sager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick också en högre gräns än 40k när jag skaffade amex utan historik hos dem. Jag kommer enstaka månader upp i lite över hälften av gränsen men oftast en bit under hälften. I dagarna fick jag ett mail av amex att dom uppskattade mig som kund och föreslog en höjning av kreditgränsen med 30%. Vet inte riktigt varför jag skulle vilja det när jag aldrig utnyttjar hela det utrymme jag har - eller finns det någon anledning till att ha en högre gräns? Ser det bra ut när man har och sköter ett större kreditutrymme sett från en långivares ögon tex?

5. gjohansson

gjohansson Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte nyttjar eller ser att du kommer göra det finns det 0 anledning att justera det!

Berglund og Sager synes godt om dette.
  6. molntankar

molntankar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...eller lägg också till ett SAS MC Premium och @mastermint behöver aldrig sätta sig på ett plan för att underhålla EBG :D

hco synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!