Senaste nytt

Kostnad ESTA USA

ulagun

Medlem
Förra gången jag ansökte om ESTA till USA har jag för mig att jag betalde runt 6-7 USD.
Ansökte om nytt idag pga nytt pass och blev debiterad 65 USD.
Detta på deras officiella hemsida. Alltså ingen "turisfällesida"
Kan det verkligen stämma att de höjt avgiften med ca. 60 USD?
 

Berglund

Medlem
Jag ansökte för två år sedan och betalade $14 USD då och ansökte igen förra veckan och betalade $14 då igen. Du har blivit lurad @ulagun - kolla om du kan ringa din kortutgivare och stoppa transaktionen.
 

ulagun

Medlem
Märkligt,
Då jag var osäker om vår ESTA status mejlade jag till mejladressen på deras (troliga) officiella hemsida med en förfrågan om giltighet.
Fick förvånansvärt snabbt och hövligt svar att för fru Ulagun fanns gällande ESTA med alla uppgifter, men för mig krävdes nytt, med inloggningsadress bifogad, vilken jag klickade på och kom till något som verkade väldigt officiellt.
Är väl medveten om att det finns ett antal"tjänapengar" sajter,gällande ESTA men trodde i min enfald att jag hamnat rätt med tanke på att jag kontaktat dem på hemsidan.
Så troligtvis blåst . Bara ta lärdom. One lives and one learns
 

mha321

Medlem
Märkligt,
Då jag var osäker om vår ESTA status mejlade jag till mejladressen på deras (troliga) officiella hemsida med en förfrågan om giltighet.
Fick förvånansvärt snabbt och hövligt svar att för fru Ulagun fanns gällande ESTA med alla uppgifter, men för mig krävdes nytt, med inloggningsadress bifogad, vilken jag klickade på och kom till något som verkade väldigt officiellt.
Är väl medveten om att det finns ett antal"tjänapengar" sajter,gällande ESTA men trodde i min enfald att jag hamnat rätt med tanke på att jag kontaktat dem på hemsidan.
Så troligtvis blåst . Bara ta lärdom. One lives and one learns
Vilken site använde du? Kan ju vara värt att publicera som en varning för andra....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Varför mailade du och frågade om status? Det går ju utmärkt att kontrollera online och uppger man e-postadress när man ansöker får man även en påminnelse när ESTA:t är på väg att gå ut.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, det var en rejäl blåsning du gick på där!
Ja, jag misstänker också det.

Så här reslutat ser ut när man söker ESTA på Google.se.
2:an och 7:an tror jag att det är en fusksajt.

Screenshot20180523 01 ESTA.png
 
Toppen