Big Birger
Medlem
Jag har EBG och har bokat biljetter till USA i GO för undertecknad samt några kollegor. Seatade oss tillsammans på rad 30 utan kostnad, eftersom jag har EBG. Så långt allt bra.
Sedan uppstod olika önskemål om att kunna uppgradera, så vi splittade bokningen så alla fick sin egen bokning. Då kan man ju lägga egna bud för uppgradering.
Nu har mina kollegor fått en varningstext som säger "Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.". När de ringer SAS säger SAS att de behöver betala för den sittplats som de har valt.
Vad säger ni?
Ska mina kollegor ha is i magen och låta tiden gå till 22 timmar innan flyget går för att utan kostnad kunna välja en annan plats (då kan de kanske byta plats med varandra)?
Eller tror ni att de kommer att få betala vid incheckning om de inte avväljer sina platser innan 22 timmar kvar?
Eller ska man bita i den sura bananen och av-välja de platser som de har för att spela säkert framför egen kasse?
Ingen av dem tycker att det är värt några pengar att sitta på rad 30.
Sedan uppstod olika önskemål om att kunna uppgradera, så vi splittade bokningen så alla fick sin egen bokning. Då kan man ju lägga egna bud för uppgradering.
Nu har mina kollegor fått en varningstext som säger "Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.". När de ringer SAS säger SAS att de behöver betala för den sittplats som de har valt.
Vad säger ni?
Ska mina kollegor ha is i magen och låta tiden gå till 22 timmar innan flyget går för att utan kostnad kunna välja en annan plats (då kan de kanske byta plats med varandra)?
Eller tror ni att de kommer att få betala vid incheckning om de inte avväljer sina platser innan 22 timmar kvar?
Eller ska man bita i den sura bananen och av-välja de platser som de har för att spela säkert framför egen kasse?
Ingen av dem tycker att det är värt några pengar att sitta på rad 30.