Inte fått tillbaka hela summan på awardsresa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af Evasch, 26 Oktober 2019.

1. Evasch

Evasch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade bokat 2 platser i business class till Bangkok i juni, några dagar efter det så avbokade jag men fick inte tillbaka hela summan som jag betalade (fick tillbaka 929*2 men betalade 1379*2) jag trodde att man skulle få full återbetalning, har jag fått fel eller är det ngt som jag har missat?

2. Tonton

Tonton Medlem

450kr "Star Alliance service fee" per pax.

Detta återfås inte om avbokning sker mer än 24h efter bokning.

samet, MrDollar, Robert flysas og yderligere 1 synes godt om dette.
  3. Evasch

Evasch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar, det var en lärdom. Vill bara dubbelkolla, jag har läst nu här på forumets om avgiften men förstår det som att det bara är när man ringer, jag både avbokade och bokad på webben

4. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    450 kronors avgiften åker man alltid på att betala och den betalas inte tillbaka efter 24h. Är trots allt rätt billigt för att ha en flexibel biljett som hår att omboka/avboka hur man vill fram till avresa.

imartin og Robert flysas synes godt om dette.
  5. Evasch

Evasch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, det är bara så störiga pengar. Jag skulle boka resa för 3 pers och det var 4 biljetter kvar i business class, jag kunde bara boka 2 i taget för att annars så funkade inte 2-1. Så jag tog mig och sonen först och sen skulle jag boka på mannen men då var det 0 resor kvar med BC. Tänkte att det resterande två biljetterna dyker kanske upp om några dagar men de gjorde de aldrig. Så jag tänkte, jag bokar av dom här och sen ringer jag in min bokning om de dyker upp igen. Och minuten efter att jag hade avbokat så fanns det fyra biljetter där igen.

men som sagt, man lär sig av sina misstag
    upload_2019-10-26_9-39-43.png

Gus synes godt om dette.
  6. Big Birger

Big Birger Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Segt. Ibland är det obegripligt hur det fungerar med tillgängligheten och direkt ologiskt.

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bättre att ringa in i ett sådant läge och lösa alla 4 biljetterna i ett svep istället för att boka online :)

Evasch, jerixon og Berglund synes godt om dette.
  8. Evasch

Evasch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade missat ditt svar Ja jag insåg det nu efter den här missen, synd, för jag gillar att välja när och hur man bokar

9. Göran C

Göran C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt klart att man aldrig kan få tillbaka bokningsavgiften för en Award senare än 24h. Hade en awardbokning t.o.r. Bangkok-Yangon. Thai tog senare bort förmiddagsflighterna och hade bara kvällsflighterna från Yangon till Bangkok och jag var ombokad till den. Ringde in till kundtjänst och påpekade att den ändringen inte funkade för mig. De skulle då avboka och jag blev lovad att få tillbaka allt inkl bokningsavgiften. När pengarna kom var den ändå inte med. Ringde igen och man såg att det var antecknat att jag skulle få allt tillbaka och det skulle fixas till. Lite senare kom också bokningsavgiften.

10. Tonton

Tonton Medlem

Ditt fall verkar ju snarare vara ett specialfall - pga att flighterna ställdes in.

Normalt sätt ska du inte få tillbaka alla avgifter när du avbokar en Star Alliance-awardresa senare än 24h efter bokningstillfället.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!