Senaste nytt

Inställt flyg inrikes SAS

O_M

Medlem
Hej,

Jag har fått information från SAS att min avgång är borttagen och att de vill boka om mig till ett morgonflyg istället. Detta medför drygt 5h mer väntan på Arlanda. Eftersom jag denna gång ska resa till en destination utanför Star alliance så kommer jag väl inte in i loungen vid ankomst?

Har man rätt till någon ersättning när de avbokar flighten och det medför 5h+ extra väntetid för mig? Avresa 4 Maj.

Tacksam för era svar då det finns mycket kunskap på detta forum.
 

Thornado

Medlem
Ingen ersättning då du fick veta detta mer än 2 veckor innan avgång.
Har du kollat så att den avgång de vill boka in dig på är den enda avgång som finns som funkar? Dvs, finns det någon annan avgång mellan din ursprungliga bokning och den de bokat in dig på nu så kan du ringa in och begära att bli bokad på den istället.

Om du ska vidare från SAS med icke-Star Alliance-bolag så kommer du inte in i SAS-loungen om du inte är Eurobonus Diamond (som har lounge on arrival).
 

lucasd

Medlem
Gissar att du bokat det på separata biljetter också? Se över om flygbolaget du ska flyga med erbjuder lounge på något sätt.
 

O_M

Medlem
Var ska du flyga och med vilket bolag? Kan du utveckla vad du menar med ”destination utanför Star Alliance”?

Flyger med separata bokningar, vidare från Arlanda till Kiev med UIA, får sätta mig på en restaurang ett tag osv, men lite surt med lång väntetid och speciellt när man inte har loungetillgång som man blivit van med.
 

mha321

Medlem
Lounge hade du ju inte haft även utan ombokning. Har UIA ens något ffp? Däremot om du har eller skaffar priority pass så finns det ju sådana lounger.

På separata biljetter har du ju i princip inga rättigheter. Det är nog tyvärr bara att gilla läget.
 

O_M

Medlem
Sant, men då hade jag i princip ingen väntetid så lounge var inte nödvändigt. Bara att vänta och vara glad man kommer med flyget. =)

UIA står att de har samarbete med AVIATOR C Lounge på Arlanda (om du åker business)
 

mha321

Medlem
Sant, men då hade jag i princip ingen väntetid så lounge var inte nödvändigt. Bara att vänta och vara glad man kommer med flyget. =)

UIA står att de har samarbete med AVIATOR C Lounge på Arlanda (om du åker business)
Isåfall låter det ju snarare som du fått en bättre tid nu :) hade du haft ursprunglig tid och det blivit lite försenat hade du ju missat flyget, och det hade nog varit värre..
 

Canadien

Medlem
Sant, men då hade jag i princip ingen väntetid så lounge var inte nödvändigt. Bara att vänta och vara glad man kommer med flyget. =)

UIA står att de har samarbete med AVIATOR C Lounge på Arlanda (om du åker business)

Skaffa ett Amex Platinum gratis i 3 mån och prova på, finns värvningslänkar här på forumet så får du dessutom en hög poäng som bonus.
 
Toppen