Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten

Medlem
Det känns så eftersom det är samma individ (LN-RKT) som är planerad för SK963 enligt fr24.com

Någon vet vad som hände med SK945? Det kan ju inte varit superakut att landa eftersom de passerade ett antal flygplatser på vägen från Island till Stockholm.
Instrumentfel, vet dock inte vilket instrument. SAS Chat visste (såklart) inte heller...
Nu är jag nyfiken! Kallesus? :)
 
Last edited:

KalleSus

Medlem
SAS tycks ha ytterligare ett problem på långdistans. LN-RKM blev kvar på EWR i går och SK908 till Oslo blev inställd. Detsamma gäller dagens SK907 från Oslo.
Så två 330 står på backen och ännu har inte LN-RKP tagits i bruk.
Jag funderade lite på varför man ställer in 963 idag, i stället för att flyga upp LN-RKP - men den kanske behövs i morgon i USA-trafiken om RKM blir långvarig i Newark...
 

Brandten

Medlem
SAS tycks ha ytterligare ett problem på långdistans. LN-RKM blev kvar på EWR i går och SK908 till Oslo blev inställd. Detsamma gäller dagens SK907 från Oslo.
Så två 330 står på backen och ännu har inte LN-RKP tagits i bruk.
Jag funderade lite på varför man ställer in 963 idag, i stället för att flyga upp LN-RKP - men den kanske behövs i morgon i USA-trafiken om RKM blir långvarig i Newark...
3st med RKT eller räknar du med den också?
 

Griffin

Medlem
Någon som vet vad som händer med SK926 idag? Är ombokad från S-klass på 17.15-flyger till Y i Lufthansa en timme senare. Y är ekonomi ?
 

Brandten

Medlem
Någon som vet vad som händer med SK926 idag? Är ombokad från S-klass på 17.15-flyger till Y i Lufthansa en timme senare. Y är ekonomi ?
Konstigt.... LN-RKO är ju på väg över så inställt blev det väl inte? Hade du någon connection från CPH som du missar och att SAS varit SÅ! proaktiva att boka om dig så du inte blir sen till slutdestinationen?
 

Griffin

Medlem
Nej, påväg mot Washington snart från Nashville och slutdestination Köpenhamn. Gjorde samma konstaterande som dig med 925. Får se vad de säger när jag kommer fram till flygplatsen
 
Toppen