Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

KalleSus

Medlem
Jag har tyvärr ingen förklaring på det här. Är mest förvånad över att avgången har plockats bort från officiella avgångar idag (både Swedavia och SAS egen) - så flygningen verkar formellt inte vara inställd, utan icke existerande.
Detsamma gällde SK945 igår söndag.
Är det en ny taktik för att förbättra statistiken - alternativt slippa undan ersättningskrav?
Så sent som i fredags vill jag minnas att jag såg flighterna på Expertflyer...
Och enligt EF ska alla tre turer (904, 908 och 910) avgå ikväll från New York.
SAS har väl bara två maskiner tillgängliga ikväll på EWR?
Mystiskt....
 

Flyingandy

Medlem
Sitter i loungen på EWR nu, skulle med 904 men den ställdes in i torsdags redan. Inte ens en bekant på SAS kunde se någonstans i systemen vad det berodde på.

Maintenance sa dom i incheckning när killen i disken brevid frågade.

Har ett mail med cxl från dom så blir det anledning till 261 kommer dom inte undan.
 

MBA

Medlem
SK984 ny beräknad avgång 15.00 från NRT, skulle gått 12.30. En kraftig snöstorm drabbade Tokyo igår kväll med stora problem i trafiken. Alla flygbussar på förmiddagen var inställda
 

palmen

Moderator
SK984 ny beräknad avgång 15.00 från NRT, skulle gått 12.30. En kraftig snöstorm drabbade Tokyo igår kväll med stora problem i trafiken. Alla flygbussar på förmiddagen var inställda
Jag var där, snöstorm är en underdrift. Med dålig snöröjning av plan tar det helt klart tid. Vi fick 9h försening när det var som värst igår.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ungefär som London Heathrow.
Så fort kommer det 2 cm snö på Tokyo Narita flygplats, blir det kaos.
Om det snöar 2 cm på Sapporo Chitose (CTS, i norra Japan) påverkar den i stort sätt ingenting.
 

Nowshz

Ny medlem
4e inställda avgången på en vecka sen RKT gick på service. Lägg där till att majoriteten av resterande avgångarna dras med förseningar, så har väl generellt inte varit en kanonvecka för SAS på Arlanda.
 

SK1989

Medlem
SK984 ny beräknad avgång 15.00 från NRT, skulle gått 12.30. En kraftig snöstorm drabbade Tokyo igår kväll med stora problem i trafiken. Alla flygbussar på förmiddagen var inställda
Inkommande SK983 fick gå ner i Nagoya och därefter flögs sista biten till Tokyo Narita!
 

Brandten

Medlem
SK939 (ordinarie avgång 09:50) försenad till 12:50.
Flygs av LN-RKR som kom in igår från LAX och landade i princip enligt tidtabell så förseningen verkar som @palmen skrev, bero på att man väntade på crew (som jag fick göra till Hong Kong i fredags).

SK903 (ordinarie avgång 12:25) försenad till 13:10
Flygs av LN-RKP landade enligt tidtabell igår från ORD så vet inte varför den är försenad men kan ju vara svårt att veta med den kärran. Skulle inte förvåna mig om den blir ytterligare sen.

SK945 (ordinarie avgång 15:30) försenad till 16:00
Flygs av LN-RKS som är på väg som SK964 nu där man lyfte 1h sent, oklart varför.

Intressant att följa iallafall speciellt SK939. :)


Undrar hur det går för alla andra linjer till/från CPH och OSL?
 

MrDollar

Medlem
Bra sammanfattning där @Brandten .
Tycker fortfarande det är märkligt att det är i princip "locket på" vad som hände med SK903 igår... Som @KalleSus skrev, den var ju helt bortplockad både hos SAS och Swedavia...

f.ö gillar inte att se att LN-RKP flyger någon flight från ARN...
 
Toppen