Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

KalleSus

Medlem
Idag blev SK945 (Stockholm-.Chicago) kvar på backen. Gårdagens SK945 verkar ha omdirigerats till Rockford international och vart sen ut från Chicago som SK946. Omdirigeringen verkar ha berott på något större (väder?) eftersom ett stort antal plan var inställda på kvällen.Någon som vet vad som hände?

Men skälet till den inställda turen idag kan knappast ha berott på väderproblemen i går.
946 idag var tillbaka i Stockholm c:a 15.45 och hade utan problem kunnat återvända till ORD med bara en dryg timmes försening.
Så något tekniskt måste ha inträffat.
 

Spax

Medlem
SK909 Köpenhamn - Newark förfaller vara inställd lördag förmiddag
 

Attachments

  • IMAG0683.jpg
    IMAG0683.jpg
    84,7 KB · Visningar: 263

AABack2ARN

Medlem
Det känns som att det är en återkommande historia att så fort högsäsongen drar igång på riktigt drabbas SAS av ett antal inställda flyg. Sedan fixar det till sig och det flyter på ganska bra. Jag har en känsla av att det är ganska mycket folk bokade just nu med tanke på att de flesta skolor nu är slut för vårterminen.
 

KalleSus

Medlem
Det verkar vara allmänt rörigt bland långlinjerna hos SAS just nu. Idag på förmiddagen flög LN-RKU ner till Köpenhamn för att utföra Sk935/936, Köpenhamn - San Francisco ToR.
Samtidigt flyger en 340, LN-RKG, Hongkong - Stockholm och LN-RKT verkar vara inaktiv (teknik?) sedan i torsdags.
LAX och EWR har avgått i tid från Stockholm idag, men HKG är aviserat cirka 2,5 timmar sen, vilket tyder på att det blir vändande LN-RKG på den turen.
Gårdagens 945 blev ju inställd men än så länge finns ingen indikering om att dagens Chicagotur ska bli försenad eller inställd. Återstår att se om LN-RKT är fixad och klar till 16.35 - eller ska ytterligare en 340 flygas upp till Stockholm?
 

KalleSus

Medlem
Arlanda -Hong Kong idag är inställd.

LN-RKT kom iväg på tidtabell till Chicago, men som sagt, den "inlånade" LN-RKG tycks ha fått problem, därför blev dagens Hongkong inställd. Var det så klokt att skicka LN-RKU till San Francisco?
Och vad har hänt med OY-KBA - som kom in från Shanghai igår lördag och borde ha varit den som tagit dagens 935?

Mycket strul för SAS Longhaul de senaste dagarna. Och minst två 340 ur trafik just nu.
 

clarkkent

Medlem
Inte nog med det incheckningen sa att jag stod på väntelista och att jag inte heller var Diamond och fick därför. Inte ha 3 väskor! Visade. Både mitt kort och app innan hon gav sig, hon ville. Först att jag skulle komma tillbaka en timme och 40 min senare för. Ev check in. Då tog det hus i hellvete , så.nu sitter jag med boarding kort och blir väl nekad ombordstigning!,!!,
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen