Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

mischadee

Medlem
För övrigt ska Lan-kärran ta mig hem från IAD på torsdag enligt seatmapen. Surt.

Kollar du seatmapen på expertflyer eller seatguru eller någon annanstans? Ska flyga Arn-Ewr på fredag och oroar mig för LN-RKP. Har sett förut att de flyger över den från CPH till ARN ibland. Någon som vet när LN-RKR beräknas vara lagad?
 

Kimmen00

Medlem
Kollar du seatmapen på expertflyer eller seatguru eller någon annanstans? Ska flyga Arn-Ewr på fredag och oroar mig för LN-RKP. Har sett förut att de flyger över den från CPH till ARN ibland. Någon som vet när LN-RKR beräknas vara lagad?

Expertflyer samt seatingen på sas när jag väljer plats..
 

KalleSus

Medlem
SK963 idag är vändande SK964 från Hongkong. Därav förseningen. Så anledningen till dagens försening var ju bara indirekt beroende på lasttrucken i New York.
LN-RKR är ännu inte i trafik och tycks stå kvar i New York.
 
Nu kom SK963 iväg till slut. Avgång ca 15:40, beräknad ankomst 08:51. Anledningen var enligt kapten en lasttruck i New York som hade skadat planet på något vis om jag hörde/förstod det rätt.
@flygahitochdit och @Henrico verkar också vara på planet så ni kanske hörde något mer?

Precis - var på planet och uppfattade förseningen precis som du. För att strö salt på såren så fick min taxi punktering på motorvägen på vägen från flygplatsen till hotellet... Nu hoppas jag på att universum återställer ordningen och kompenserar mig genom att låta mitt uppgraderingsbud går igenom :)
 

MBA

Medlem
SK904 verkar vara inställd på måndag 21 nov. Var bokad på den men har nu fått ett mail från SAS med ny biljett EWR-CDG-ARN med United/SAS utan någon medföljande förklaring. Någon som har mer info?
Ringde SAS och bad om att få bli bokad på SK904 dagen efter i stället vilket gick bra så på så sätt slapp jag United Economy till Paris med 3h layover. Körde en Plusgrade till Plus och fick €600 enligt EC 261/2004 :)
 

Henrico

Medlem
Nu kom SK963 iväg till slut. Avgång ca 15:40, beräknad ankomst 08:51. Anledningen var enligt kapten en lasttruck i New York som hade skadat planet på något vis om jag hörde/förstod det rätt.
@flygahitochdit och @Henrico verkar också vara på planet så ni kanske hörde något mer?
Vad jag förstod var det ett annat plan i flottan som stod still i EWR pga av ovan och skapade oreda för övriga flygningar.

Annars en väldigt bra flygning där jag och frun lyckades knipa de sista två platserna i C. :)

Hoppad den fruktade Lan-kärran inte är i rotation på söndag då vi åker plus hem. :/
 
Vad jag förstod var det ett annat plan i flottan som stod still i EWR pga av ovan och skapade oreda för övriga flygningar.

Annars en väldigt bra flygning där jag och frun lyckades knipa de sista två platserna i C. :)

Hoppad den fruktade Lan-kärran inte är i rotation på söndag då vi åker plus hem. :/

De sa inget om när den skadade kärran (LN-RKR) förväntas vara reparerad och tillbaka i trafik?
 
Toppen