Senaste nytt

Ingen frukostbuffé längre under helgerna på Conrad New York Downtown

Maja

Medlem
Conrad New York Downtown serverar inte längre någon frukostbuffé på helgerna. Det är nu ändrat till att vara $20 p/p för max två personer.

You receive a $20 credit toward one a la carte menu item (for up to two guests). Coffee, tea, and juice are all included.

If the buffet menu is not available the weekend you are staying, the full menu will be offered which I have also attached. You will see on the right hand side our Hilton Honors continental menu which is complimentary. If you would rather one of our deluxe menu items on the left, the same $20 credit for one item up to two guests is applicable.

Please let me know if I may be of additional assistance.

Warm regards

AMY LOZANO
Executive Assistant to Marlene Poynder
General Manager

Amy Lozano har i ett senare mail bekräftat att de numera enbart serverar a la carte. Om det är en permanent förändring eller ej har jag ej fått bekräftat. Bara att detta var aktuellt för nästa helg när jag hade funderingar på att spendera en natt eller två där. Har bifogat menyn som hon hänvisade till skulle gälla under helgerna from nu då de ej längre erbjuder någon buffé.
 

Attachments

  • HHonors Weekday Breakfast Menu.pdf
    210,6 KB · Visningar: 366
Jag var väl inte så imponerade av detta hotell oavsett. Tycker servicen var riktigt dålig. Fördelen är väl att det är Hilton så man får poäng men tar hellre en suite på Millenium.
 

Berglund

Medlem
Bara att detta var aktuellt för nästa helg när jag hade funderingar på att spendera en natt eller två där.
Jag är djupt imponerad av hur stora mängder tid du förefaller lägga ned på en natt eller två! Vilket enormt engagemang du visar och lägger ned på att ta reda på och spåra upp allt möjligt, stort som smått. Hatten av!
 

Maja

Medlem
Jag är djupt imponerad av hur stora mängder tid du förefaller lägga ned på en natt eller två! Vilket enormt engagemang du visar och lägger ned på att ta reda på och spåra upp allt möjligt, stort som smått. Hatten av!
Jag försöker vara noggrann och vill gärna veta vad jag får för mina pengar. Då alla mina hotellnätter betalas ur egen ficka vill jag gärna ha valuta för vad jag betalar. Ett mail eller två är ingen stor insats för min del och då har jag mer fakta att basera mina beslut på.
 

Isak21

Medlem
Conrad Chicago jobbar ju på ett liknande sätt, med en fast breakfast credit som räcker till en specialkomponerad tallrik med det viktigaste man vill ha. Det kanske blir fler city/biz-Conrads som rör sig i denna riktning framöver. Även om upplägget avviker från Hilton i övrigt så tycker jag Conrads är så himla bra brand i portfolion i övrigt så det är lätt att förlåta...

Men @Maja reser kanske med familj och då förstår jag om kalkyl/överväganden blir annorlunda.
 

Johanna

Medlem
Så är det även på Conrad i Miami men där fick jag $50 per dag. Jag var själv så vet inte om det hade varit det dubbla om det var två. Sen bokade jag på en rea och ett pris där man fick $50 per natt så jag hade massor av pengar att göra av med. Men föredrar ändå buffé
 

Maja

Medlem
@Isak21 - just denna resa är jag själv, men precis som @Johanna föredrar jag en buffé av högre kvalité än några fasta rätter. Vill hellre välja en mix än en stora portion av havregrynsgröt/våfflor/eggs benedict eller vad man nu är sugen på. Tar hellre lite mindre av flera olika saker.

Siktar på Conrad i Singapore och Bangkok istället tillsammans med familjen i april och hoppas på bättre frukostbuffér där. :)
 

Johanna

Medlem
@Isak21 - just denna resa är jag själv, men precis som @Johanna föredrar jag en buffé av högre kvalité än några fasta rätter. Vill hellre välja en mix än en stora portion av havregrynsgröt/våfflor/eggs benedict eller vad man nu är sugen på. Tar hellre lite mindre av flera olika saker.

Siktar på Conrad i Singapore och Bangkok istället tillsammans med familjen i april och hoppas på bättre frukostbuffér där. :)
Thailand är alltid ett säkert kort. Jag hoppade Conrad i BKK för dom inte hade lounge. Skriv gärna hur du uppfattade hela hotellet.
 

011430121

Medlem
Thailand är alltid ett säkert kort. Jag hoppade Conrad i BKK för dom inte hade lounge.
När var detta, har bott på Conrad i Bangkok ca 10 gånger och då har det haft lounge.
Mitt minne sviker mig vilken våning den ligger på men det är en stor lounge där det alltid finns plats.
Tycker det är en trevlig lounge med eftermiddags te, och sedan buffén på tidiga kvällen, det som saknas då är väl Champagne.
 

Hafermann

Medlem
Jag försöker vara noggrann och vill gärna veta vad jag får för mina pengar. Då alla mina hotellnätter betalas ur egen ficka vill jag gärna ha valuta för vad jag betalar. Ett mail eller två är ingen stor insats för min del och då har jag mer fakta att basera mina beslut på.
Jag är precis likadan. Tycker det är relativt lite arbetsinsats som krävs för en bättre upplevelse. Och tack gör att du informerar
 
Toppen