Senaste nytt

Infant vid award resor

bankb

Medlem
Har letat lite i olika kategorier men hittar inte svaret på min fundering.

Vad gäller för infant utan eget säte vid en award bokning? På SAS sida framgår endast att barn under 11 år har halva priset på bonusresa. Men det är ju med eget säte. Vad gör man med innan barnet är två och inte behöver eget säte?
 

FF#1

Medlem
Har letat lite i olika kategorier men hittar inte svaret på min fundering.

Vad gäller för infant utan eget säte vid en award bokning? På SAS sida framgår endast att barn under 11 år har halva priset på bonusresa. Men det är ju med eget säte. Vad gör man med innan barnet är två och inte behöver eget säte?
Om jag mins rätt så ringer man bara in och lägger till en infant utan att det kostar nått.
 

bankb

Medlem
Ringde häromdagen och lade till en infant på en bonusresa med SAS och fick betala 150kr. Vore intressant att veta reglerna för andra Star Alliance-bolag.

Ja, det är ju en viss skillnad att lägga 70k p eller ett par hundra kronor för en infant till Asien i C :) Särskilt eftersom att vi även har en treåring som vi får betala "fullt" på med övriga *A.

Man kan ju lugnt dela ett C säte mellan en treåring och en liten rackare. Känns lite väl lyxigt att ha efter C säte när man är 6 månader :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MWi

Medlem
infanten kostar inga poäng så det är bara att tuta och köra så länge ni inte bokar eget sätet. Det enda ni bör tänka på det är att sen ringa in om ni vill ha bassinet och få det inlagt
 

Kris

Medlem
Bokat flera gånger och flera bolag. Kostar några blygsamma kronor i skatt som mest.
+1
Gjort samma sak här på både sas *A. Passa på och res billigt <2 år. Go go go

Kan vara värt att notera att det är lite olika regler mellan bolag beträffande benyttjande av babykorg. Ibland vikt, ibland ålder och ibland "upp till personalen" (vilket iofs är default eftersom ingen direkt kollar innan). Fick med Air Canada använda korg på ditvägen men nekades hem, två veckor senare. Efter lite diskussion så fick vi använda korgen ändå. En ganska spejsad variant längst fram i dreamlinern.
 
Toppen