Senaste nytt

Incheckat hela vägen eller hämta bagage på Arlanda

palmen

Moderator
När jag reste SFT-ARN, ARN-LAX på separata biljetter så fick jag erfara att detta endast är möjligt om personen vid incheckningsdisken är på bra humör. på utresan fick jag bannor och att det fick hon absolut inte göra för flygbolaget (SAS) eftersom jag ahde separata biljetter. Jag försökte lirka men det var stört omöjligt och hon insunuerade att jag var en snålgubbe som inte köpt en genomgående biljett. Jag försökte förklara att när jag köpte ARN-LAX biljetterna fanns inte biljetter släppta på SFT-ARN och att jag verkligen skulle uppskattta om väskan kunde gå hela vägen. Stört omöjligt.

På vägen hem så gick jag till SAS incheckingsdisk på LAX och det var inga som helst problem att få bagaget incheckat hela vägen till SFT.

Same same but different.
Checkar du in i appen har jag för mig du kan lägga till resa till din första biljett och på så sätt slå "ihop dom". Eller var det i self checkin man gjorde detta? Det ska gå iallafall så man slipper diskussionen.
 

KED

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd. Vet att det fungerar bra att checka väskor hela vägen till slutdestinationen om avtal mellan det till Arlanda ankommande bolaget och SAS. Fungerat bra med LH, TK men hur är det med FI?
 

Plus

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd. Vet att det fungerar bra att checka väskor hela vägen till slutdestinationen om avtal mellan det till Arlanda ankommande bolaget och SAS. Fungerat bra med LH, TK men hur är det med FI?
Kan minnas fel men det ska gå att få inrikes hela vägen med inrikes transfer. Vet dock inte hur det är nuförtiden då inrikes avgår från T5. Förr hade det att göra med att bagaget skulle köras över till T4.
 

palmen

Moderator
Väcker liv i en gammal tråd. Vet att det fungerar bra att checka väskor hela vägen till slutdestinationen om avtal mellan det till Arlanda ankommande bolaget och SAS. Fungerat bra med LH, TK men hur är det med FI?
Finns Interline mellan Icelandair och SAS, så teoretiskt är det möjligt.
 
Toppen