Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Kimmen00

Medlem
Enda fördelen med SAS Plus (som jag påpekat förut) är
1. Vid F&F ofta prisvärda biljetter!
2. Ger bra poängutväxling, ffa om man är EBG/EBD.
Men just servicekonceptet har urvattnats totalt på gränsen till uselt med alla olika sorters regler och påhitt..
 

fcx

Medlem
Konsekvent inkonsekvent.

Dagens fullsatta morgonflyg i plus kommer pursern för en pratstund och trugar på "ska det inte vara något starkare också, det är ju ändå fredag?".

Två minuter senare:
DSC_0075.JPG
 

Vera

Medlem
Robert är ju bara bäst!
Ja det finns onekligen ett gäng som får bära fanan vad gäller service och gör det dessutom med bravur! Ingen tvekan. Ser också att det är nya huller om buller toner som gäller och tack och lov är jag inte ensam. Tänkte att jag var en jäkla gnällspik som inte förstod varför jag i Plus inte fick köpa mat, eller som sist i planet om något fanns kvar. Min biljett säger inget dylikt. Jag förstår om man blir störd från personalen om det är för att fylla sina fickor för det skulle jag också bli men när man inte ens får köpa i plus (EU) på grund av regler som inte är reglerade i biljetterna då tröttnar jag lite lätt. Kabinpersonalen är ju budbärare av vad det verkar helt oigenomtänkta sparkrav. SAS har problem ingen tvekan där.
 

bhen

Medlem
Kan bara skriva under på att Sas servicekoncept i Plus är en besvikelse. Jag flyger Sas transatlantiskt 3-4 gånger per år men blev ombokad till United Economy sist. Det slog Sas Plus på de flesta punkter, i vartfall:

Dryckservering, inkl alkoholdrycker före,under och efter matserveringarna. (4gånger plus ad-hoc). -långt bättre än sas Plus

Maten var väl max OK men fick både Lunch i början av flygningen inkl glass till efterrätt och en snack närmare landning. Totalt sett bättre än Sas plus.

I övrigt service-minded och uppmärksam personal. Boardade sent och blev erbjuden ett glas vatten redan vi dörren.

Nu är detta bara en 1gångs upplevelse med United men för mig var det tydligt vad jag missar med Sas alla gånger jag inte flyger i sas Business.
De som är vana med United och provar Sas en gång måste bli sjukt besvikna.

b
 

Benz

Medlem
Ska upp till Trondheim från Arlanda. Skilde en hundralapp så det blev plus ena vägen. Första gången. Så frågan är: Vad från menyn ingår på denna korta flygning?
 

011430121

Medlem
Ska upp till Trondheim från Arlanda. Skilde en hundralapp så det blev plus ena vägen. Första gången. Så frågan är: Vad från menyn ingår på denna korta flygning?
Beror på när flyget avgår, är det avgång före 09,00 så är det frukostlådan som gäller, bröd,smör, pålägg, yoghurt, müsli, kaffe eller te, minns inte om smoothie ingår på intra Skandinaviska linjerna.
Efter 09.00 erbjuds polarrulle du får välja mellan två alternativ ost eller kött (som kan ibland vara äggsallad) till detta får du välja läsk, öl eller vin, kaffe eller te, sedan har du mycket snacks att välja på, detta hittar du i menybladet som finns i stolsfickan fram för dig.

Mitt tipps välj polarrulle med ost, Cola Zero och en Marabou chokladbit, luta dig tillbaka och njut av turen i en CRJ.
Trevlig resa.
 

mha321

Medlem
Beror på när flyget avgår, är det avgång före 09,00 så är det frukostlådan som gäller, bröd,smör, pålägg, yoghurt, müsli, kaffe eller te, minns inte om smoothie ingår på intra Skandinaviska linjerna.
Efter 09.00 erbjuds polarrulle du får välja mellan två alternativ ost eller kött (som kan ibland vara äggsallad) till detta får du välja läsk, öl eller vin, kaffe eller te, sedan har du mycket snacks att välja på, detta hittar du i menybladet som finns i stolsfickan fram för dig.

Mitt tipps välj polarrulle med ost, Cola Zero och en Marabou chokladbit, luta dig tillbaka och njut av turen i en CRJ.
Trevlig resa.
Nuförtiden kan man faktiskt även får polarrulle med lax! Dock kvarstår att det brukar vara två alternativ att välja mellan på varje individuell flygning, om de inte råkar ha med sig något oplanerat extra.
 
Toppen