Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

Axelll

Medlem
Kollade just med SAS via facebook och fick följande svar: "Hej Axel, det är endast möjligt att lämna väskan samma dag som du ska resa, så du får sova om dig på flygresan till Miami//Petra"
Har hon rätt? Flyger från ARN via CPH till MIA i SAS Plus och har EBG, avgång ARN 0610
 

palmen

Moderator
Kollade just med SAS via facebook och fick följande svar: "Hej Axel, det är endast möjligt att lämna väskan samma dag som du ska resa, så du får sova om dig på flygresan till Miami//Petra"
Har hon rätt? Flyger från ARN via CPH till MIA i SAS Plus och har EBG, avgång ARN 0610
Tror dom har rätt faktiskt. Går ju dock fort att lämna väskan i business/gold incheckningen vid 5 på morgonen antar jag, lär väl inte vara någon större kö. Tror att de flesta flygplatser inte vill att bagage ska lämnas kvar över natten i den mån det går att undvika.
 
En SAS-medarbetare vid Kastrup flygplats påstod att man kan lämna in sitt bagage till Köpenhamn - Washington-flighten (avgång 12:20) kvällen innan. Rätt eller fel?
 

Erik M

Medlem
Försökte just gå genom security, kvällen innan SAS-flight inom Europa.
Läste av QR-koden. Maskinen protesterade.
Vakt i security sa att det var för att min flight inte är förrän imorgon.
Han sa att första flighten är vid 03 och att det är då man kan gå genom security för flighter den dagen.

Kan det verkligen stämma?
 

Senator

Moderator
Försökte just gå genom security, kvällen innan SAS-flight inom Europa.
Läste av QR-koden. Maskinen protesterade.
Vakt i security sa att det var för att min flight inte är förrän imorgon.
Han sa att första flighten är vid 03 och att det är då man kan gå genom security för flighter den dagen.

Kan det verkligen stämma?

Att checka-in, lämna en väska är en helt annan sak. Ja, det finns inget skäl att släppa in en passager kväll innan, särskilt eftersom terminalen stänger över natten.
 
Toppen