Senaste nytt

Hur hittar man prisvärda hotell i Boston?

Berglund

Medlem
Sök hotell i Cambridge området. Där bodde jag mycket när jag jobbade i Boston för ett stort reseföretag. Betydligt billigare än "inne i Boston" men inte särskilt långt eller krångligt att ta sig dit eller in till stan.
 

Maja

Medlem
Vi bodde på Hampton Inn Boston/Cambridge, lätt att ta sig till med hyrbil och lätt att åka Uber etc. därifrån. DOCK är hotellet inte något nytt superfräscht Hampton Inn. Det var problem med fuktiga heltäckningsmattor när vi var där. Frukosten är som alltid på Hampton, varken mer eller mindre. Det duger och till rätt pris kan jag bo där igen. Kvalitén på bäddsoffan var riktigt kass.
 

Micce1980

Medlem
Skulle som du bara "bo" i två nätter i Boston september -16. Blev Midtown Hotel då, ser dock spontant dyrare ut nu än de ca 1300kr vi betalade då. Påminner mer om ett motell men har parkering och enligt oss som går överallt gångavstånd till allt. Blev dock så att vi hämtade hyrbilen 300 meter bort på Hilton Back Bay så behövde inte "motellets" parkering :) Annars har jag bott på Cambridge tidigare och det är smidigt att ta sig in till city därifrån. Idag hade jag nog bokat "The Boxer".
 

Buffy

Medlem
Skulle som du bara "bo" i två nätter i Boston september -16. Blev Midtown Hotel då, ser dock spontant dyrare ut nu än de ca 1300kr vi betalade då. Påminner mer om ett motell men har parkering och enligt oss som går överallt gångavstånd till allt. Blev dock så att vi hämtade hyrbilen 300 meter bort på Hilton Back Bay så behövde inte "motellets" parkering :) Annars har jag bott på Cambridge tidigare och det är smidigt att ta sig in till city därifrån. Idag hade jag nog bokat "The Boxer".
The Boxer ser trevligt ut och bra läge!
 
Jag har kört ”hot rate” på hotwire.com några gånger när jag varit på besök i Boston. Rabatterade priser mot att du inte får veta vilket hotell först du bokat och betalat. Jag har hamnat på Omni Parker House, Sheraton och Hyatt.
 

Buffy

Medlem
Jl
Jag har kört ”hot rate” på hotwire.com några gånger när jag varit på besök i Boston. Rabatterade priser mot att du inte får veta vilket hotell först du bokat och betalat. Jag har hamnat på Omni Parker House, Sheraton och Hyatt.
Körde på hot rate och fick Hilton Back Bay för 1200 kr.
 

jerixon

Medlem
Jag ska till Boston med frugan i Augusti.
Tanken är att ta 5 dagar i staden och bara strosa runt och insupa atmostfären.
Vi gillar städer och det blir första stoppen på en 3 veckors USA turné kan man säga.
Vart i staden ska man bo är den stora frågan?
VI kikar på Seaport eller Downtown nära Boylston Street Stationen - VIlket är att föredra här?
Tänker skippa bil nämligen och promenera /äta / dricka oss igenom staden.
 

Senator

Moderator
Tänker skippa bil nämligen och promenera /äta / dricka oss igenom staden.

Ja det kan man alltid göra i Boston Alltså äta/dricka sig genom stan.

Tyvärr har Ames Hotel blivit stängt och skall omvandlas till studentbostäder Tråkigt! Bra hotell med bra läge.

Hilton Faneuil Hall är bäst av de två i mitt tycke. Ligger nära Seaport.
 

jerixon

Medlem
Tack för tipsen.
Lär bli något från Marriot kedjan denna gång dock då de har aningen fördelaktigare pris oftast i USA =)
Ska kolla på läget dock!
Jag har aldrig spenderat tid i staden trots att jag är STORT Celtics fan. Så nu var det dags för ett besök!

Ja det kan man alltid göra i Boston Alltså äta/dricka sig genom stan.

Tyvärr har Ames Hotel blivit stängt och skall omvandlas till studentbostäder Tråkigt! Bra hotell med bra läge.

Hilton Faneuil Hall är bäst av de två i mitt tycke. Ligger nära Seaport.
 

Senator

Moderator
Tack för tipsen.
Lär bli något från Marriot kedjan denna gång dock då de har aningen fördelaktigare pris oftast i USA =)
Ska kolla på läget dock!
Jag har aldrig spenderat tid i staden trots att jag är STORT Celtics fan. Så nu var det dags för ett besök!

Påminn mig när det närmar sig. Du skall få en lista av trevliga vattenhål.
 
Toppen