Senaste nytt

Hur hittar man prisvärda hotell i Boston?

011430121

Medlem
Är bokad till Boston 3 till 5 oktober tillsammans med 3 arbetskamrater bor bara en natt i Boston på grund av priserna, är bokad på Hilton AirPort sista natten för 308$ per dubbelrum.
Övriga nätter i Portland för 149$ på Double Tree för singelrum per natt. Förra gången jag var i Boston så var hotell priserna även då dyra, om jag minns rätt var priserna runt 300$ per natt.
 

jumbooze

Medlem
Är bokad till Boston 3 till 5 oktober tillsammans med 3 arbetskamrater bor bara en natt i Boston på grund av priserna, är bokad på Hilton AirPort sista natten för 308$ per dubbelrum.
Övriga nätter i Portland för 149$ på Double Tree för singelrum per natt. Förra gången jag var i Boston så var hotell priserna även då dyra, om jag minns rätt var priserna runt 300$ per natt.
Har du kollat MVP eller AARP rate?
 

palmen

Moderator
Patriots spelar hemma den helgen, vet inte om Celtics och Red Sox spelar hemma också.
Jo tanken är ju att se patriot på söndagen. Men borde inte reflektera hotellpriser på torsdag.
Basketen vet jag inte om den startat men helt klart risk att baseball är i stan.
 

Maja

Medlem
Vi gjorde samma upptäckt inför vår resa i sommar. Vi har valt att boka Hampton Inn Boston/Cambridge då det var gratis parkering samt hade bra anslutning till kommunala färdmedel. Hotellen inne i stan inom Hilton låg väldigt högt, alt. de som inte gjorde det hade inte fått vidare bra recensioner. Kollade på att hyra via Homeaway.com och liknande men lika dyrt om inte dyrare i många fall.

Vet att det hotellet har rum med 2 queensize och det kan ju faktiskt gå om man ska dela som fyra vuxna om man är beredd på att dela säng och rum på det sättet.
 

sembl

Medlem
Den stan ar oftast hopplos nufor tiden. Varje gang jag skall pa halla ladan pa en EBC eller liknande sa far jag punga ut med runt 300 per natt oavsett om jag bokar tidigt eller sent. Min chef messade mig for nagon vecka sen och undrade om jag hade bra koder da allt kostade mellan 600-1000 per natt.Lyckades fa ner priset till 420.

Glom inte att i detta dysfunktionella land sa maste man lagga till 20% pa summan eller mer i skatter. Hyr en bil och bo i tex Providence ar mitt tips, inte sa langt ifran Boston.
 

palmen

Moderator
Den stan ar oftast hopplos nufor tiden. Varje gang jag skall pa halla ladan pa en EBC eller liknande sa far jag punga ut med runt 300 per natt oavsett om jag bokar tidigt eller sent. Min chef messade mig for nagon vecka sen och undrade om jag hade bra koder da allt kostade mellan 600-1000 per natt.Lyckades fa ner priset till 420.

Glom inte att i detta dysfunktionella land sa maste man lagga till 20% pa summan eller mer i skatter. Hyr en bil och bo i tex Providence ar mitt tips, inte sa langt ifran Boston.
Problemet är att vi ska dricka en hel del öl och då går bilkörning bort. Betala Uber fram och tillbaka så kan man lika gärna lägga de pengarna på boende.
 

AABack2ARN

Medlem
Problemet är att vi ska dricka en hel del öl och då går bilkörning bort. Betala Uber fram och tillbaka så kan man lika gärna lägga de pengarna på boende.

Är öldrickningen verkligen ett "problem"? ;)

Det är synd att boendet i staden är så dyr - jag gillar den skarpt men inte till de hotellpriserna.

Glom inte att i detta dysfunktionella land sa maste man lagga till 20% pa summan eller mer i skatter.

Och så förväntas du dessutom lägga dricks på rummet ;)
 

Buffy

Medlem
Lånar den här tråden.
Åker med familjen (2 småttingar 3,5 & 2 år gamla då) till USA i början på September och vi tänkte ta en natt i Boston innan vi drar vidare till Vermont. Tanken är att kanske att göra stan dagen efter vi landar. Var ska man bo utan att det blir för dyrt. Vi har hyrbil som vi hämtar på flygplatsen när vi landar.
 
Last edited:
Toppen