Senaste nytt

Hur gör ni när ni söker visum till Kina ?

DrKlas

Medlem
hinner knappt att leva :=) det borde duga att bifoga att ta ett elektroniskt foto för bifogning och sedan ta det andra på plats hos dom, det finns väl en automat på plats i göteborg som kan köper fotot i eller?

Snabbaste sättet är att ta ett foto och försöka ladda upp samma fil några gånger tills man kommer vidare i ansökningsprocessen. Sedan tar man foton i automaten som häftas på ansökan.

Försöker man ta ett foto som uppfyller alla kriterier kan man få lägga mycket tid bara på det steget.
 

sammyj

Medlem
Värdelöst provat nu på tre olika datorer med tre olika webbläsaren. Går inte att ladda upp bild på någon av dessa. Cirkeln bara spinner runt hela tiden :(
 

sammyj

Medlem
Har nog ingen så gammal enhet jag kan prova på med IE6 :( Är det svårt att få det att funka med nyare webbläsare?

Nu får jag dock ett nytt fel står på kinesiska och översätter jag det så får jag det till "Kan inte ansluta till backend" så dom verkar ha lite trassel :( Får prova imorgon.
 

sammyj

Medlem
Efter mycket om och men så gick det, sannolikt något tillfälligt fel igår för idag gick det igenom direkt med bilduppladdningen :=)
 

Pho

Medlem
Det låter rätt. Glöm inte att ta med ett fysiskt foto samt en kopia på passets första sida. Om det framgår av inbjudan att det är din arbetsgivare som täcker alla kostnader så behöver du inte ett separat intyg, annars skadar det inte ordna det "utifall att".
Jag har varit med om att det krävts intyg från arbetsgivaren att de tänker betala min vistelse som bevis för att inbjudan säger att det ör arbetsgivaren som skall täcka kostnaderna.

Skulle inte chansa då det är trist att bli avvisad vid ansökan...
 

sammyj

Medlem
Jag har varit med om att det krävts intyg från arbetsgivaren att de tänker betala min vistelse som bevis för att inbjudan säger att det ör arbetsgivaren som skall täcka kostnaderna.

Skulle inte chansa då det är trist att bli avvisad vid ansökan...

Japp jag har redan fixat detta intyget :=)
 
  • Gilla
Reactions: Pho

sammyj

Medlem
Fick mitt visum helt enligt plan på måndagen i ett rekommenderat kuvert godkänt och allt :) Lämnade in allting på Tisdagen, fick besked klart på torsdagen (körde express) och uthämtningsavi på måndagen.

får tacka BC som vanligt som hjälper en i vått och torrt!
 

Wolff90

Medlem
Ska till Shanghai i månadsskiftet nov/dec i åtta dagar med min sambo. Hon är norsk medborgare med norskt pass, men har bott i Sverige i hela sitt liv. Behöver hennes ansökan innehålla något mer dokument än min ansökan?
Går det bra att jag lämnar in hennes ansökan samtidigt som min, eller måste hon vara med också?
 

intuition

Medlem
Finns det några nya tips på hur man får webb-ansökan att fungera. Safari laddar aldrig sidan, och i Firefox ger deras skript felmeddelandet "internet förhindrade spara, ladda om sidan och försök igen"...
 
Toppen