Senaste nytt

Hur är det att flyga med Wizz Air?

lillemannen

Medlem
I mitt fall slutade SAS flyga till Katowice från CPH så valet blev enkelt 15 min bilväg till flygplatsen och under 500:- t/r samt bokat samma vecka som jag flyger.
 

Jollman

Medlem
Jämförbart med Ryan, lite under devisen "man får vad man betalar för". Gäller bara att hålla koll på Wizz lite mer specifika handbagageregler... :)
 

FFlash

Medlem
Har också flugit med Wizzair ett antal gånger från Åbo till Gdansk samt Budapest. Självklart är det kassklass, men vad skulle man inte göra för 10-20€ flygning :D
De har t.o.m. varit bättre än Ryanair på tidtabell och huvudsak man landar safe då är det vinst på 10€ all-in helt klart. Synd att BUD flyget inte längre finns kvar, det skulle vara mycket bra positioneringsflyg
 

HCas

Medlem
Jag har precis bokat debutresan med Wizzair, kan återkomma med rapport :) är inte så orolig för ombordupplevelsen egentligen, den blir nog som man kan förvänta sig för 200 spänn, men däremot fasar jag lite för vistelsen på Skavsta...
 
Rest 2 gånger med dom.
Båda gångerna ifrån Malmö och till Polen
1 gång till Warszawa , och en gång till Katowice ( besök till Auschwitz )

Kan inte mer än säga:
Mycket prisvärt alternativ , och man får absolut det man betalar för.

Lägg gärna till om NI reser till Katowice : Hemresa Katowice Business Lounge
0ka.jpg
000k.jpg
0000k.jpg
00000k.jpg
000000k.jpg
 

Impendill

Medlem
Jag håller med lillemannen. Jag har ca 200 Wizz flighter i min historik. I många fall billigare än Ryanair och samtidigt bättre tycker jag. Jag har en väska som exakt ryms inom reglerna för deras gratis "small cabin bag". Jag är Wizzair Discount Club medlem vilket ger rabatter på flyg och bagage. Inte ovanligt att man kan boka en stol för under hundralappen. Lägg på emergency row och priority boarding för ca 40 kr/st så får du dessutom ta med en portfölj eller liknande förutom "small cabin bagage". Eftersom väldigt få bokar emergency row sitter man oftast själv på 3 nödutgångstolar. Väldigt bra valuta för pengarna tycker jag.

Visa bifogad bild 45821

Ett tips:

När jag flög med dem och förbokade nödutgångsplats så ingick även priority boarding i priset.

Det står på boardingkortet. Typ "pb"
Eller liknande och jag undrade länge vad det betydde.
 

Impendill

Medlem
Flög med dem GSE-BUD för några år sedan över midsommar. Våra biljetter var löjligt billiga. 39 kr ner och 89 kr hem. Vi var tre killar och löste bagagekosrnaden genom att ta med ett stort bagage som vi alla delade på och små handbagage vilket jag har för mig ingick.

Bolaget tyckte jag var bra. Hade förbokat sittplats och där ingick priorityboarding och de hämtade oss o egen buss i Budapest den gången.
 

malmokalle

Medlem
Har åkt ett antal gånger mellan MMX-WAW. Taxin till Sturup är oftast dyrare än flygbiljetten. I övrigt rena och fräscha plan med OK förtäring mot betalning.
 

iRobert

Medlem
Flugit GSE-BUD ett antal gånger. Avskalat och enkelt, skulle jag beskriva det som. Som SAS (Go) intra-EU, minus alla besvikelser relaterade till förväntningar och förhoppningar..
 

HCas

Medlem
Nu har jag haft the Wizzair experience. Bokningen var ett elände med alla tillägg man var tvungen att passa sig för. Smått facistoid bagagepolicy med återkommande påminnelser per mail: har du en stor väska gör du bäst i att betala tillägg nu, annars blir det synd om dig. Nåväl, bra att de informerar. På resdagen var det upp mitt i natten för att ta sig till skabbiga Skavsta, och där var det väl sådär med servicen, vi blev "boardade" innan alla ens hade gått av det inkommande flyget och fick stå och vänta i en fålla på tok för länge. Sen blev det lite bättre, knappt halvbelagt flyg och allt var lugnt och städat, inga lotter eller e-cigg à la Ryanair. Landning på huvudflygplatsen i Bukarest med en enkel bussfärd in till stan istället för Ryanairs vanligt förekommande långdistanstransfer. Summa summarum var det lätt värt 200 spänn. Samtidigt påminns man lite om hur illa alla LCC-upplevelser faktiskt var innan Norwegian kom in och gjorde det till ett mer acceptabelt sätt att resa.
 
Toppen