Senaste nytt

hotels.com statusnivåer?

Hotels.cim borde se över sitt rewards program så att guld blir lite mer värt eller lägga till en nivå som verkligen ger lite bättre förmåner eller kickback.
640680E9-ACC4-4B50-8AB4-EFADF32DCEC4.jpeg


Som det är nu så ger guld mig väldigt lite värde.
Japp, jag bokar direkt med hotellen där det är lämpligt.
Norden Nordic Choice och annars Accor eller Best Western men tyvärr reser jag på många ställen där kedjorna inte ett alternativ.

Så frågan är om hotels.com kommer bli bättre eller om nån annan kommer och konkurrerar med rewards delen.
 
Vi har fått uppgradering + annat på alla hotell vi bokat utom ett, kanske bokat sex hotell. Sen får man 10% rabatt eller var tionde natt tillbaka + coop-poäng som växlas till eurobonus. Ovärderligt om man frågar mig jämfört med typ Hilton.
 

M.K

Medlem
Det ser ut som om hotels.com tyvärr försvunnit som partner till Coop efter nyår. Jag hittar dem inte via Chrome eller Safari på min Iphone.

Hilton med en eller flera kampanjer aktiverade ger bra med poäng. Utan kampanj bokar jag också oftast något annat. Radisson med nya ägarna känns bara sämre och sämre och är priset lägre pris hos hotels.com är valet givet för mig som guld där också.
 
Vi har fått uppgradering + annat på alla hotell vi bokat utom ett, kanske bokat sex hotell. Sen får man 10% rabatt eller var tionde natt tillbaka + coop-poäng som växlas till eurobonus. Ovärderligt om man frågar mig jämfört med typ Hilton.

Då har du/ni klart bättre utdelning än mig på era 6 hotell än jag har på mina kanske 20-30 olika hotell detta året.

Jag fattar inte ens om hotellen ens är medvetna om att jag är GULD på hotels.com eller ej.
Det tjatas alltid om att det är bokat via expedia vid incheckning och ingen är intresserad av att se min bokning i hotels.coms app, japp jag vet att de är de som äger hotels, dock har jag aldrig hört någon receptionist uttrycka något om att jag skulle vara guld eller så.

Enda gångerna som det har varit nån tydlig förmån är när det har bokats som ett Guld hotell med förmåner tydligt annonserade vid bokning.
tex i Malaga bokade jag ett sånt hotell med förmåner beskrivna vid bokningen, då vart det förmånerna och möjligen ett litet mer vänligt bemötande men det kan även ha varit på grund av att de kände igen mig från föregående år..
 
Jag fattar inte ens om hotellen ens är medvetna om att jag är GULD på hotels.com eller ej.

Det står ganska tydligt på hotellen om man ska få guld-förmåner, och på de (ganska få) sådana hotell jag har bott på så har i alla fall jag haft 100% utdelning. De har alltid välkomnat mig som en Expedia Gold, och förmånerna har varit i stil med de man får på andra hotells guldnivåer, uppgraderingar, fri drink i baren, gratis sen utcheckning etc.

Däremot har exakt 0% av de hotell som INTE har varit angivna som att man ska få guld-förmåner, sagt ett enda ord om detta. Så ingår de inte i programmet, skulle jag inte tro att de vet något om ens status. Däremot är det inte alls ovanligt att de nämner att jag har en bokning hos Expedia, det är nog helt enkelt det varumärke som används gentemot hotellen, oavsett på vilken hemsida man som kund går in... gissar att det är exakt samma sak om man bokar med någon av de andra varumärkena de äger, Trivago eller Orbitz eller liknande...
 
Det står ganska tydligt på hotellen om man ska få guld-förmåner, och på de (ganska få) sådana hotell jag har bott på så har i alla fall jag haft 100% utdelning. De har alltid välkomnat mig som en Expedia Gold, och förmånerna har varit i stil med de man får på andra hotells guldnivåer, uppgraderingar, fri drink i baren, gratis sen utcheckning etc.

Däremot har exakt 0% av de hotell som INTE har varit angivna som att man ska få guld-förmåner, sagt ett enda ord om detta. Så ingår de inte i programmet, skulle jag inte tro att de vet något om ens status. Däremot är det inte alls ovanligt att de nämner att jag har en bokning hos Expedia, det är nog helt enkelt det varumärke som används gentemot hotellen, oavsett på vilken hemsida man som kund går in... gissar att det är exakt samma sak om man bokar med någon av de andra varumärkena de äger, Trivago eller Orbitz eller liknande...

Precis det jag menar och upplevt.
 
Det står ganska tydligt på hotellen om man ska få guld-förmåner, och på de (ganska få) sådana hotell jag har bott på så har i alla fall jag haft 100% utdelning. De har alltid välkomnat mig som en Expedia Gold, och förmånerna har varit i stil med de man får på andra hotells guldnivåer, uppgraderingar, fri drink i baren, gratis sen utcheckning etc.

Däremot har exakt 0% av de hotell som INTE har varit angivna som att man ska få guld-förmåner, sagt ett enda ord om detta. Så ingår de inte i programmet, skulle jag inte tro att de vet något om ens status. Däremot är det inte alls ovanligt att de nämner att jag har en bokning hos Expedia, det är nog helt enkelt det varumärke som används gentemot hotellen, oavsett på vilken hemsida man som kund går in... gissar att det är exakt samma sak om man bokar med någon av de andra varumärkena de äger, Trivago eller Orbitz eller liknande...
Exakt detta. Jag har fått nån "gratis minibar" (sprite och snickers) i asien och uppgradering (lite större rum) på ett förortshilton i USA. Inget att sträva efter alls.
 

hco

Medlem
Vad är bättre alternativ strategi tycker ni?

På den tiden när jag hade status med hotels.com bodde jag aldrig på något hotell där status gav något.

"Good day sir. Ah yes, here is your Expedia booking".

I början gillade jag deras 10th night free men upplevde det som inflexibelt.

Numera optimerar jag pris + cashback istället. Hellre cashback-pengar efter 2-6 månader än frinätter hos hotels.com

I praktiken brukar jag:
1) Kolla priser på HotelsCombined (plus hotellets egna om det inte visas på HC)
2) Boka det lägsta priset via den cashback site (alltså ej via HC) som ger högst % för tillfället (håller mig dock till TopCashBack, Shoop och Quidco)

För mig blir det oftast en kombo av TPC och Agoda/Booking men det kan variera. Hos Agoda får man även deras interna cashback. Ibland blir bokningen tom via hotels.com fast utan rewards då (högre cashback).
 
Vad är bättre alternativ strategi tycker ni?

Jag hade gärna sett att det var nån form av bonus på frinätterna som Guld och sen hade jag gärna sett en till ny, högre, nivå inom programmet.
Lite som Eurobonus som ger 25% extra som Guld osv.
Det hade även varit önskvärt att Expedia kommunicerade gentemot hotell om deras kund har en status inom programmet. Tror detta hade gynnat både hotell och oss kunder då hotellet får möjlighet att vara lite extra på tårna för de kunderna om de så önskar.

Jag tycker 10:e natten som bonus är helt ok koncept men tyvärr blir det lite kasst när skatter etc dras av dvs rätt låg ”nivå” på bonus nätterna. Men man kan ju inte få allt kanske.
 
Toppen