Senaste nytt

Hotell i Singapore

Voyageur

Medlem
Hittade helt OK pris på Carlton för mina dagar. Hur är frukosten, värt att inkludera eller ej?

När jag bodde där, hade jag exec room med tillgång till executive loungen. Så frukosten intogs där. Nu var det flera år sedan men om jag minns rätt så var det ingenting speciellt att skriva hem om. Inget utöver det extra samt att inredningsmässigt var det trist. Dock med en fin utsikt!
 

toer00

Medlem
Ritz Carlton och deras Club Rum med Bay utsikt .. kanon med tillhörande champagne och relativt stora rum
Mandrin Oriental och deras Club Rum också bra fast relativt små, 36 m2 och ingår även där en del champagne per dag...

Har bott i ovanstående förra året på RC och för 5 år sedan på MO, RC snäppet bättre (tyckte jag) i det mesta, men poolen på MO (takpool) roligare...
Funderar själv på Pan Pacific och Harbour Studio till nästa höst alt. The Fullerton Bay (dock de verkar inte ha Club... :confused:)
 

Nicedase

Medlem
Bumpar denna tråden lite.

Ska tillbringa 3 nätter i Singapore i mars.
Väljer mellan Holiday Inn Express Clarke Quay och Novotel on Stevens.
Någon som bott på dessa och kan rekomendera något?

Har Accor Guld, dock är Novotel ca 500kr dyrare per natt.
 
Bumpar denna tråden lite.

Ska tillbringa 3 nätter i Singapore i mars.
Väljer mellan Holiday Inn Express Clarke Quay och Novotel on Stevens.
Någon som bott på dessa och kan rekomendera något?

Har Accor Guld, dock är Novotel ca 500kr dyrare per natt.

Varför inte Novotel Clarke Quay? Ingen skillnad i pris tror jag. Det verkar ju inte som om det är läget som är avgörande för dig. Jag är bara nyfiken.
 
Har läst inte så bra omdömen om det hotellet! Har du bott där och är av annan åsikt?

/N

Jag har bott där flera gånger, både när jag rest ensam i jobbet och med familjen.
Hotellet ser ganska tråkigt ut från utsidan, men insidan är bättre. Rummen har dock varierande kvalitet där vissa är slitna och andra väldigt fina. De dubbelrum jag bott i som ensamresenär har alltid varit fina, medan familjerummen har varit lite slitna.
Personalen har alltid varit hjälpsam och trevlig.
Poolområdet är kanske inte det roligaste. Eftersom jag tycker att det är ganska tråkigt att ligga vid poolen ändå så brukar jag aldrig vara där, så det gör inte mig så mycket. Barnen trivdes dock bra i poolen.
Restaurangen är bra med stort utbud till frukost.

Det enda som jag upplevt som struligt när jag bott där var senaste gången (1,5 år sedan) då det var krångel med hissarna. Enbart en hiss fick användas och det blev lite besvärligt under frukostperioden då det var som mest trafik.

Jag har inte testat loungen då jag blev platinamedlem efter min senaste vistelse där.

Jag vet ju inte vad omdömena säger och vad som varit det största klagomålet, men totalt sett så ser jag inget större fel på hotellet.

Med detta sagt så kommer vi inte att bo där i sommar när jag och familjen åter ska till Singapore. Anledningen till det är att vi vill testa det "nya" (allt är ju relativt) Sofitel.
 

Flying Finn

Medlem
Jag har inte testat loungen då jag blev platinamedlem efter min senaste vistelse där.

Har kört loungen en gång som Platinum-medlem i Le Club AccorHotels under happy hour (kl 18-20), då spriten var gratis. Visste inte om det förän vid check-in (ankom ca. 19:30) och vad då typ halv död efter allt promenerande under dagen ute i värmen. Med halta fötter tog jag mig från mitt rum på 20. våningen till loungen så att jag hade 10 min tid att hälla i mig 2 st. G&T, vilket var nog onödigt hastat. :D Men man måste ju maximera avkastningen för sitt statuskort. ;) Loungen är till glädje närmast vid happy hour. Matutbudet var litet.

Prövade inte frukosten, utan åt i loungen på SIN. För övrigt tycker jag att hotellet var hyffsat och jag skulle ge 9 som vitsord på betyget. Kan tänka mig att övernatta där igen, fast min inkommande vistelse i Singapore kommer att vara utanför hotellkedjorna, eftersom jag senast bodde i Chinatown och ville köra Little India till följande. Har redan följande hotellet efter det även på kornet, men vet inte ännu när den bokningen kommer.
 
Toppen