Senaste nytt

Hjälp med flygbiljett: Los Angeles - Maui - Kaui - Los Angeles

Adam.Å

Medlem
  • Söker multibiljett Los Angeles till Maui 19 december och Kaui till Los Angeles 31 december. Flyget mellan Maui och Kaui köper när vi är på Maui.
  • Varifrån vill du börja din resa? Los Angeles
  • Var är din destination? Maui
  • När vill/behöver du resa ut? 19 december 2016 helst vid 13.00-15.00
  • När vill/behöver du komma hem? 31 december helst på kvällen, connecting flight hem går kl 14.15, 1 januari
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla förutom United
  • Vad är din budget? (per person) 8 000 har hittat för ca 9 000
  • Vad är det viktigaste för dig? Billigt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack på förhand!

Mvh
Adam
 

mjulven

Medlem
Välkommen till forumet. Flyg med Hawaiian airlines, ut 19 dec, tillbaka 30 dec (Landa 31 dec). Går att få för 8000 kr, åker ni tillbaka en dag senare blir priset 9000kr.
 

AABack2ARN

Medlem
Fy bövelen vad dyrt egentligen. Antar att ni reser på bonusbiljetter över Atlanten eftersom ni vill ha separata biljetter till öarna. Generellt sett brukar det kosta några tusenlappar extra om man köper hela resan på en gång.

Någon speciell anledning till att ni vill boka interisland-segmentet separat när ni är där? Skulle tro att det inte behöver bli så mycket dyrare att boka hela i ett svep.
 

mjulven

Medlem
Fy bövelen vad dyrt egentligen. Antar att ni reser på bonusbiljetter över Atlanten eftersom ni vill ha separata biljetter till öarna. Generellt sett brukar det kosta några tusenlappar extra om man köper hela resan på en gång.

Någon speciell anledning till att ni vill boka interisland-segmentet separat när ni är där? Skulle tro att det inte behöver bli så mycket dyrare att boka hela i ett svep.

Kan inte annat än hålla med. Men det är mitt under högsäsong (Jul), från lite mindre flygplatser och relativt nära inpå. Det är nu bolagen ska dra in pengarna och då kostar det.
 

Senator

Moderator
Jag har en resa i januari där jag behöver HNL-LAX-övernattning-SJC/SFO-LAX och det blev väsentligt billigare att ställa ut detta som 3-segmentsresa
 

AABack2ARN

Medlem
Kolla man på matrix och bokar alla tre segmenten i en biljett går priset upp från $1030 till $1130. Jag skulle inte garantera att ni kan hitta biljetter för $100 om ni köper dem på plats i december. I gengäld måste ni bestämma er redan nu vilka dtaum som gäller. Vet inte heller om den verkligen går att boka på Hawaiian.
 

Adam.Å

Medlem
Tack för välkomnandet och all respons. Jag antar att jag får punga upp det jag och ni hittat på Matrix, skulle inte blivit mycket dyrare att flyga direkt från Sverige men nu får vi i alla fall Business på den sträckan (ARN-LAX) :) Det kostar på att resa under högtiderna har jag märkt, inte minst hotellen.

Vart brukar ni vända er med priserna ni hittat på Matrix? Jag skickade mail till Resia utan att fått något svar.

Mvh
Adam
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Adam.Å

Medlem
Kolla man på matrix och bokar alla tre segmenten i en biljett går priset upp från $1030 till $1130. Jag skulle inte garantera att ni kan hitta biljetter för $100 om ni köper dem på plats i december. I gengäld måste ni bestämma er redan nu vilka dtaum som gäller. Vet inte heller om den verkligen går att boka på Hawaiian.

Det kan absolut vara ett alternativ att boka allt i ett bräde. Sist vi var på Hawaii så var det förhållandevis billigt att boka direkt på plats men då var vi där i april.
 
Toppen