Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

FFlash

Medlem
Hade nyss en resebyråbokning (inklusive HH benefits) men kunde inte se bokningen i appen vilket rum jag fick. Rummet kändes vanligt mot Gamla stan 3:e våning så jag vet inte om jag fick uppgradering eller inte? Hade bokat billigaste som fanns.
Vid checkin sent 23-tiden dock välkomnade som Diamant och hälsade välk till frukost i execloungen eller matsalen. Nåväl på morgonen gick upp till loungen men nyckeln gällden inte så gick ner till matsalen för frukost.
Checkade ut utan kommentar. Första besök.
 

M.K

Medlem
Instämmer att det successivt blivit försämringar. T. Ex drinkbiljetten. Från början OK att få en GT, sedan enbart vin/öl för att helt tas bort.
Detta är dock detaljer jämfört hur Clarion förstört gamla Hilton Kastrup.
Loungen borta. Byggs om till fler rum. Stora incheckningsdesken flyttat och nu med endast två incheckare. Innebär ofta långa köer. Den trevlige och hjälpsamma concieren försvann.
Anser även baren är överprisad och glest besatt de gånger jag varit där osv osv.
Min slutsats blir att vara tacksam så länge slussen förblir Hilton och inte blir uppköpt av t. Ex någon norsk hotellmagnat

Så tragiskt :-( blir på riktigt ledsen över att höra Hilton Kastrups öde som var bra! Inte vågat bo efter trots Guldstatus på choice. Varför kunde de inte behållit standarden där?
 

SG

Medlem
Hotelldöden har fått en ny innebörd. Lillbaggen har helt dödat den klassiska horellstilen.

Btw. Var ska man bo i Sthlm om man man INTE prioriterar loungemusik föra service.
 
Efter en natt på Hilton Slussen... Hade bokat twin room deluxe med utsikt men hoppades på uppgradering till executive i och med HHG. Får vid incheckning besked om att inga executive-rum är lediga, invänder på ett artigt sätt att det i vart fall gick att boka alldeles nyss vi onlinebokningen. Får då hej yxskaftsvaret "du får välja själv om du vill tro mig eller inte". Nåväl, inte hela världen då twin room deluxe med utsikt över Riddarfjärden och Gamla stan duger fint. På rummet fanns dock varken dental kit, shaving kit, tofflor eller morgonrock. Noterade även som andra här redan konstaterat att en icke obetydlig andel av personalen inte pratar svenska.
 

NotRyan

Medlem
Noterade även som andra här redan konstaterat att en icke obetydlig andel av personalen inte pratar svenska.
Det känns iofs bara internationellt, och gör mig inget. Däremot att vissa på Slussen (helsvensk drake) säger att dom bara uppgraderar ett steg .. En annan gång träffar man internationell personal och då kan man få executive från billigaste...
 

Najk

Medlem
Hilton Slussen har väldigt många frekvent åtkommande gäster. Finns många som bor över 200 nätter per år där och då givetvis många med hög status. Min erfarenhet är att de är generösa med uppgraderingar till sina frekventa gäster, och någonstans tar ju premium rummen slut.

Nu kan jag inte kalla mig speciellt frekvent på Hilton men märkte skillnad när jag bodde där någon gång ibland, då blev jag sällan uppgraderad. När jag bodde där varje vecka blev jag alltid uppgraderad från billigaste rummet till King Exec.
 
Jag är inte särskilt imponerad av Hilton Slussen. Restaurangen tycker jag är ok men rummen är ganska små (Junior suite ett skämt).
 
Toppen