Senaste nytt

Hilton "Points unlimited"

Tonton

Medlem
Älskar denna kampanjen!

2018 så drog jag in totalt 300 964 poäng under denna kampanjperioden, mellan 1 januari - 1 april. Men då hoppade jag också runt extremt mycket. Som mest hade jag 15 raka dagar i London när jag bytte hotell för att maximera denna kampanjen.
 

Tonton

Medlem
:p
Bodde du inte på typ samtliga Hilton hotell i London? :)

Har bott på alla Hiltonhotell i London i år, förutom Hampton inn i Waterloo och Docklands. Har aktivt valt att skippa dessa.

Här är listan på hur jag hoppade runt under denna kampanjen 2018 för att maximera poängen. 37 nätter och 29 stays blev det då :rolleyes: Är lite bitter över att jag var lite väl bekväm i början och således inte nådde 30 stays...

Hilton Bankside 3
Hilton Tower Bridge 1
DT Tower of London 1
Hilton Bankside 2
DT Tower of London 3
DT Greenwich 1
Hampton Croydon 1
Conrad London 1
Hilton Bankside 1
DT Westminster 1
Conrad London 1
DT Westminster 1
Hilton Bankside 2
Hilton Bankside 2
DT Islington 2
Hilton Kensington 1
Hilton Olympia 1
Hilton Bankside 1
DT Greenwich 1
Hilton Angel 1
Hilton Hyde Park 1
Hilton Paddington 1
Hilton Olympia 1
DT ExCel 1
Waldorf London 1
DT Hyde Park 1
Hilton Green Park 1
Hilton Hyde Park 1
Waldorf London 1
DT Islington 2

Här är en mer överskådlig översikt hur det såg ut under den kampanjperioden
Skärmavbild 2018-12-18 kl. 21.21.05.png
 
Last edited:

MrDollar

Medlem
Well
Done
Sir
!
:)
Har bott på alla Hiltonhotell i London i år, förutom Hampton inn i Waterloo och Docklands. Har aktivt valt att skippa dessa.

Här är listan på hur jag hoppade runt under denna kampanjen 2018 för att maximera poängen. 37 nätter och 29 stays blev det då :rolleyes: Är lite bitter över att jag var lite väl bekväm i början och således inte nådde 30 stays...

Hilton Bankside 3
Hilton Tower Bridge 1
DT Tower of London 1
Hilton Bankside 2
DT Tower of London 3
DT Greenwich 1
Hampton Croydon 1
Conrad London 1
Hilton Bankside 1
DT Westminster 1
Conrad London 1
DT Westminster 1
Hilton Bankside 2
Hilton Bankside 2
DT Islington 2
Hilton Kensington 1
Hilton Olympia 1
Hilton Bankside 1
DT Greenwich 1
Hilton Angel 1
Hilton Hyde Park 1
Hilton Paddington 1
Hilton Olympia 1
DT ExCel 1
Waldorf London 1
DT Hyde Park 1
Hilton Green Park 1
Hilton Hyde Park 1
Waldorf London 1
DT Islington 2
 

jerixon

Medlem
Älskar även jag kampanjen :p
Dock drar jag inte in alls lika mkt poäng som dig min vän, men brukar försöka ha 15-20 stays ju i Q1
Har just nu 10 bokade :)

Älskar denna kampanjen!

2018 så drog jag in totalt 300 964 poäng under denna kampanjperioden, mellan 1 januari - 1 april. Men då hoppade jag också runt extremt mycket. Som mest hade jag 15 raka dagar i London när jag bytte hotell för att maximera denna kampanjen.

Har bott på alla Hiltonhotell i London i år, förutom Hampton inn i Waterloo och Docklands. Har aktivt valt att skippa dessa.

Här är listan på hur jag hoppade runt under denna kampanjen 2018 för att maximera poängen. 37 nätter och 29 stays blev det då :rolleyes: Är lite bitter över att jag var lite väl bekväm i början och således inte nådde 30 stays...

Hilton Bankside 3
Hilton Tower Bridge 1
DT Tower of London 1
Hilton Bankside 2
DT Tower of London 3
DT Greenwich 1
Hampton Croydon 1
Conrad London 1
Hilton Bankside 1
DT Westminster 1
Conrad London 1
DT Westminster 1
Hilton Bankside 2
Hilton Bankside 2
DT Islington 2
Hilton Kensington 1
Hilton Olympia 1
Hilton Bankside 1
DT Greenwich 1
Hilton Angel 1
Hilton Hyde Park 1
Hilton Paddington 1
Hilton Olympia 1
DT ExCel 1
Waldorf London 1
DT Hyde Park 1
Hilton Green Park 1
Hilton Hyde Park 1
Waldorf London 1
DT Islington 2

Här är en mer överskådlig översikt hur det såg ut under den kampanjperioden
Visa bifogad bild 83457
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
@Tonton tack för en bra sammanställning ovan. Den stärker min hypotes om varför Rewards Redemptions hela tiden går upp ;) Hilton är väldigt generösa med kampanjbonus samt statusbonus.

Om vi spelar vidare på din kalkyl så kan vi räkna lite på detta:
80.000 Base Points = $8.000. Men om vi bortser från kompensation så skulle jag räkna såhär:

80.000 Base Points +
100.000 status (avrundat) +
120.000 kampanj (avrundat) =
300.000 totalt
Så per $1 spend tjänar du 300.000/$8.000 = 37,5 HH Poäng
Ta ett dyrt hotell i högsäsong: t.ex. jag har bokat fem nätter på Hilton Bentley Miami för 320.000 HH poäng. Cash priset snittar över nyår minst $1.000 per natt. Anskaffningskostnaden för 320.000 poäng, 320.000/37,5 = $8.533. Så avkastningen blir $5.000/$8.533 = 59%. Det vill säga att om du använder HH poängen på rätt hotell till rätt tid, så får du $0,59 tillbaka per $1. Det finns nog även bättre exempel, och $1.000 är lågt räknat när vi lägger på skatter + resort fee. Conrad Maldives är nog ett bättre exempel.

Jag tycker hotellpoäng är underskattade som värde jämfört med flygpoäng.
 

jerixon

Medlem
För mig är hotellpoäng alltid mycket mer värdefulla än flygpoäng.
Jag gillae Hilton och deras 5th night free.
Jag är inte någon flygsnobb och reser hellre ofta och billigt.
Jag har iår plockat ut 25 award nights world wide och har nästa år 37 nätter bokade för poäng.
Flyg går ofta att hitta för en resonabel kostnad men kan man ge 8000 BW poäng under högsäsong på Bali tex. Eller nu i vinter över nyår på Doubletree Penang där motsvarande rate var en bit över 1000kr natt och jag ger 40000 poäng för 5nätter. En annan bokning nästa år är 120k Hilton poäng för 5nätter med lounge access på Hilton Bali, där så tycker jag det ger mig mer än flygpoängen många ggr :)
Bra värde brukar annars också vara Radisson i London för 70k poäng när rummen ofta kostar över 320gbp/natten.

Flyga kan jag ofta göra väldigt billigt o bra via status, men hotell där sparar jag överlägset mest pengar på ett år för mitt resande :)

@Tonton tack för en bra sammanställning ovan. Den stärker min hypotes om varför Rewards Redemptions hela tiden går upp ;) Hilton är väldigt generösa med kampanjbonus samt statusbonus.

Om vi spelar vidare på din kalkyl så kan vi räkna lite på detta:
80.000 Base Points = $8.000. Men om vi bortser från kompensation så skulle jag räkna såhär:

80.000 Base Points +
100.000 status (avrundat) +
120.000 kampanj (avrundat) =
300.000 totalt
Så per $1 spend tjänar du 300.000/$8.000 = 37,5 HH Poäng
Ta ett dyrt hotell i högsäsong: t.ex. jag har bokat fem nätter på Hilton Bentley Miami för 320.000 HH poäng. Cash priset snittar över nyår minst $1.000 per natt. Anskaffningskostnaden för 320.000 poäng, 320.000/37,5 = $8.533. Så avkastningen blir $5.000/$8.533 = 59%. Det vill säga att om du använder HH poängen på rätt hotell till rätt tid, så får du $0,59 tillbaka per $1. Det finns nog även bättre exempel, och $1.000 är lågt räknat när vi lägger på skatter + resort fee. Conrad Maldives är nog ett bättre exempel.

Jag tycker hotellpoäng är underskattade som värde jämfört med flygpoäng.
 

Berglund

Medlem
@Tonton tack för en bra sammanställning ovan. Den stärker min hypotes om varför Rewards Redemptions hela tiden går upp ;) Hilton är väldigt generösa med kampanjbonus samt statusbonus.

Om vi spelar vidare på din kalkyl så kan vi räkna lite på detta:
80.000 Base Points = $8.000. Men om vi bortser från kompensation så skulle jag räkna såhär:

80.000 Base Points +
100.000 status (avrundat) +
120.000 kampanj (avrundat) =
300.000 totalt
Så per $1 spend tjänar du 300.000/$8.000 = 37,5 HH Poäng
Ta ett dyrt hotell i högsäsong: t.ex. jag har bokat fem nätter på Hilton Bentley Miami för 320.000 HH poäng. Cash priset snittar över nyår minst $1.000 per natt. Anskaffningskostnaden för 320.000 poäng, 320.000/37,5 = $8.533. Så avkastningen blir $5.000/$8.533 = 59%. Det vill säga att om du använder HH poängen på rätt hotell till rätt tid, så får du $0,59 tillbaka per $1. Det finns nog även bättre exempel, och $1.000 är lågt räknat när vi lägger på skatter + resort fee. Conrad Maldives är nog ett bättre exempel.

Jag tycker hotellpoäng är underskattade som värde jämfört med flygpoäng.

Det här är naturligtvis alldeles rätt men är också själva problemets kärna.

Hotellprogrammen har generellt sett färre partners i sina program än vad flygbolagen har och styr därför i mycket högre grad hur mycket poäng som kommer in i systemet. Genom att flöda systemet med generösa bonusar kommer man helt sonika också att kunna höja poängkostnaden för Redemptions. Problemet för den enskilde gästen blir då att man nästan "måste" göra sina bokningar vid rätt kampanjtillfälle för att kunna få tillräckligt med poäng för en rimlig utväxling.

Ta exemplet ovan och betänk kalkylen om vi tar bort de 120 000 kampanjpoängen, det är i det närmaste hälften av de totalt 300 000 poängen som @Tonton skrapade ihop.
Genast faller då intjäningen till 180 000 /$8000 = 22,5 HH Poäng per $1 USD spenderad.
Anskaffningskostnaden för Hilton Bentley Miami blir 320 000 / 22,5 = $14 222, vilket ger avkastningen $5000 / $14 222 = 35%

Jag håller i allra högsta grad med om att hotellpoäng kan vara ett alldeles sagolikt värde, om man använder dem rätt. För att få in några mängder att tala om krävs det dock att man är väldigt aktiv och ser till att boka upp sig under de olika kampanjperioderna. Annars får man avsevärt mycket mindre poäng för samma bokningskostnad och eftersom Reward Redemtions har en tendens att gå upp, blir avkastningen så mycket mindre. Det gäller helt enkelt att hänga med - vilket naturligtvis också är hela meningen med ett lojalitetsprogram! ;)
 

Senator

Moderator
Det finns en detalj till @Berglund .. att kalla något som är stadigvarande för "kampanj" känns missvisande ;) Jag har inte en stay under 2018 som inte ger minimum 2.000 kampanjpoäng utöver Base Points + 100% Status Points. Nu faller kalkylen lite om rumspriset överstiger $200 med just den kampanjen. Så i verkligheten finns inte din kalkyl eftersom Hilton "alltid" har någon kampanj. Verkligheten ligger runt spannet 30-40 HH poäng per $1 lite beroende av om det är 2x eller 3x kampanj, eller fasta belopp samt snittpriset på rummet. Eftersom mycket av mitt resande under samma kampanjperiod förra året var New York, San Diego, San Fran och Toronto blir snittpriset per rum mer runt $275 och därmed ner mot den lägre delen av spannet, men aldrig 22,5.
 
Toppen