Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Tostarp

Medlem
Om du har möjlighet så prova en av villorna på Hilton.

HGI har gratis transferbuss till/från flygplatsen. Tar typ 5 min. Hilton och Conrad är också snabba till/från flygplatsen.
 

jerixon

Medlem
Det beror ju helt på vad man gillar.
På Conrad får man in en bricka med saker som är trevlig men mkt sött. Jag gillar inte direkt sötsaker utan gillar mackor mer.
På Hilton är det ju gratis dryck, nötter o snacks hela dagen. Afternoon tea lite sämre overall kvalitet men bättre då man kan välja i mitt tycke =)

Upplevde du afternoon tea som sämre på Conrad?
 

aruba1

Medlem
Barnen ska vara med oss. I loungen, på frulle, på middag.
Jag reste med mina barn, 13-15 år. De tyckte att Conrad var bättre, även om Hilton har rutschkana ner till en av poolerna samt ett bordtennisbord. Conrad har en stor pool och lugnare miljö. Vad som var bra är att Conrad lät min barn hänga med in till loungen och frukosten ”for free”. På Hilton lär du betala extra. De är väldigt noga med att du endast kan ta med en gäst till loungen och frukosten. Här vill jag dock lägga en brasklapp att det var så policyn var i somras. Allt kan förstås vara annorlunda idag. Säkrast är att maila och fråga.
 

Maja

Medlem
Suget att resa är enormt och jag funderar som bäst på vart i världen vi kan tänkas ta vägen i juni/juli 2021. Bali har än en gång seglat upp på listan och även om jag veta att det ej är möjligt att resa in i skrivande stund så vet vi ju inte hur läget är om mer än ett halvår någonstans i världen. Med det sagt så är frågan gäller vilken rumskategori vi ska boka på Conrad Bali? Ska vi betala för en svit direkt (är HHG) för att det blir så mycket mer värt pengarna (ca +6500 kr för 7 dagar) eller sats på ett familjerum och ej få tillgång till loungen?

Vi kommer vara 2 vuxna och 1 barn (12 år) och blir inte klok vad det gäller extrasängar etc. Så input på den frågan mottages tacksamt.

Funderar även om på om vi ska lägga några nätter på Hilton Bali? Har förstått att hotellen skiljer sig åt en del, men att de båda har sina för-/nackdelar så att säga. Vi har aldrig varit på Bali och det var väldigt länge sedan vi hade en sol & bad-semester så att säga så vet inte om vi kommer klättra på väggarna eller ej.
 
Toppen