Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

Jag ska till Hilton Berlin en långhelg med mor, far och två vuxna syskon. Jag som HHD har bokat två rum i appen. Kan vi förvänta oss (eller hoppas på) gratis frukost för alla fem eller för bara mig + en till?
Om ni blir uppgraderade till executive room får ju alla frukost så bara hoppas på det. Docl i Berlin har jag aldrig haft problem att boka 2 rum och alla 4 fick frukost.
 

Jönsson

Medlem
Jag ska till Hilton Berlin en långhelg med mor, far och två vuxna syskon. Jag som HHD har bokat två rum i appen. Kan vi förvänta oss (eller hoppas på) gratis frukost för alla fem eller för bara mig + en till?
Ni får bara frukost för dig själv och en gäst, vanligen den som bor i ditt rum. Resterande får betala.
 

Senator

Moderator
Senast jag var på Hilton Berlin bokade jag 3 rum och alla fick access till Exec Loungen under den väldigt busy decembermånad med alla julmarknader. Vi valde dock att äta i restaurangen som var väldigt mycket bättre. Har aldrig haft problem med bokningar med 2-3 att få uppgraderingar eller frukost.

Dock mailar jag alltid hotellet innan och förklarar situationen.
 
Senast jag var på Hilton Berlin bokade jag 3 rum och alla fick access till Exec Loungen under den väldigt busy decembermånad med alla julmarknader. Vi valde dock att äta i restaurangen som var väldigt mycket bättre. Har aldrig haft problem med bokningar med 2-3 att få uppgraderingar eller frukost.

Dock mailar jag alltid hotellet innan och förklarar situationen.

Hur menar du med "förklarar situationen"? Mailar du och frågar om ni kan få en uppgradering?
 

Senator

Moderator
Hur menar du med "förklarar situationen"? Mailar du och frågar om ni kan få en uppgradering?

Om jag har bokat två eller flera rum är vi som oftast en grupp antingen:
Familj
Vänner
Kollegor

Lite beroende av vilka förmåner som är viktiga för vistelsen samt hur länge vi stannar (lounge, frukost, lounge), tar jag kontakt med hotellet för att förklara att vi är en grupp som jag gärna vill hålla ihop. Ibland har det inneburit ingen uppgradering men access till loungen för alla. Fråga kan man alltid göra, men aldrig kräva.

En del hotell tar proaktivt kontakt med HHD innan vistelsen. Hilton Berlin är ett sådant. Jag väntar med min kontakt till 24-48t innan när allokering av rum som oftast sker.
 

RickardG

Medlem
Tack för svar och tips. Det verkar onekligen som att det trots att det ingår i några formella rättigheter ibland går att få lounge/frukost för flera, men att det beror på vilket hotell, sällskap och personal det handlar om. Jag kör nog på @Senator s råd och mailar och ber snällt.
 

Senator

Moderator
Tack för svar och tips. Det verkar onekligen som att det trots att det ingår i några formella rättigheter ibland går att få lounge/frukost för flera, men att det beror på vilket hotell, sällskap och personal det handlar om. Jag kör nog på @Senator s råd och mailar och ber snällt.

Skicka mig PM så skall du få emailadressen till Exec Loungen.
 

agehall

Medlem
Lounge hoppas jag verkligen inte hotell delar ut till fler än vad de redan gör - de är ju oftast överfulla (om det finns något vettigt där vill säga). Där bör Hilton bli mycket striktare.
 

Senator

Moderator
Lounge hoppas jag verkligen inte hotell delar ut till fler än vad de redan gör - de är ju oftast överfulla (om det finns något vettigt där vill säga). Där bör Hilton bli mycket striktare.

Jag håller i princip med dig och därmed erbjuder jag mig som oftast att byta bort något mot frukost.

Just Hilton Berlin var det påtagligt hur många som har access i dagsläget.
 
Toppen