Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Bamsefar

Medlem
Inga nära döden upplevelser i form av 100 m stup utan räcken ?

Mjae kanske inte 100 meter, men vägen löper efter kanten, och det är en rätt bra fallhöjd på vissa delar....
 

Attachments

  • Hawaii och SFO 2001 (26).JPG
    Hawaii och SFO 2001 (26).JPG
    154 KB · Visningar: 228

Bamsefar

Medlem
Räcken? Nja en jordvall om du har tur - i alla fall på den södra vägen...

Vägen är tillräckligt bred för möten - faktum är att den södra vägen nog kan antas vara bredare än den "vanliga". Den är dock lite grusig bitvis, grova småstenar, så det är väl därför som biluthyrarna inte vill att man kör den vägen antagligen....
 

jimmy_h

Medlem
Tips på hotell på Maui? Stannar 5 dagar och kommer inte fram till om jag ska bo på lyxresort vid stranden eller b&b längre in i landet
 
Tips på hotell på Maui? Stannar 5 dagar och kommer inte fram till om jag ska bo på lyxresort vid stranden eller b&b längre in i landet

Jag bodde på Maui Coast Hotel vilket jag tyckte var riktigt prisvärt. Ingen lyx däremot lugnt och trevligt med bra service samt att det var inga barn där samtidigt som mig vilket var toppen när man låg och slappade vid poolen.

Det ingick även taxi när jag var där som tog oss runt hela Kihei.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

henkedio

Medlem
Tips på hotell på Maui? Stannar 5 dagar och kommer inte fram till om jag ska bo på lyxresort vid stranden eller b&b längre in i landet

Vi har haft 3 trevliga år (12,13,14) på ett ställe som heter Luana Kai i Kihei. Lägenheter som hyrs genom deras hemsida eller Homeaway/Flipkey. Trevliga människor och lagom avstånd till Big beach, Lahaina, flygplatsen och Kula.

Edit: Vill även tillägga att vi inte gillar att hänga på hotell, utan kör gärna runt lite på ön.
 
Last edited:

toer00

Medlem
Vi bor på Fairmont Kea Lani i Wailea nu, lyxigt ja! Men oerhört relaxkt och trevligt

Flera pooler, stora grönområden och egen Beach, transporter inom närområdet ingår. Stora rum 80 m2 med stora balkonger, bra sjöutsikt om önskas! ($$$)

cfeff08a320e01cfb128cc70a80044b8.jpg
 
Toppen