Senaste nytt

Har du inte blivit uppgraderad på Starwood hotell?

EN gång vad jag minns jag inte blivit upgraderad. Det är även det SPG hotel jag bor mest på (i dubai). De tjatade nästan hål i huvudet på mig med ursäkter för de var fullbokade. Vill minnas de strök bar/pool notan den helgen jag var där...
 

d99mlu

Medlem
Tycker att det är svårt att veta om man blivit uppgraderad som guld ibland. Har fått högst ordinära rum, ska jag då anta att jag istället skulle fått en garderob i källaren utan status? Kanske att ta i lite, men jag känner ofta att min uppgradering är högst marginell och knappt ger något mervärde.

Har inte tillräckligt många nätter om året för platinum (som ger fördelar på riktigt), och funderar på att släppa guldjagandet för flexiblare och ofta mer prisvärda alternativ. Enda guldperken jag värdesätter är väl egentligen late checkout.
 
K

KavlingeDude

Guest
Aloft i Bangkok har 2 rums sviter och en topp svit med jacucci så visst de har olika rumstyper.
Har haft topp sviten en gång men då betalde jag. Däremot så har jag fått 2 rums svit flera ggr.

Nu har jag övergivit dem till förmån för Westin. Det är ett superställe.
 

rvarttinen

Medlem
.... Enda guldperken jag värdesätter är väl egentligen late checkout.

Gratis uppkoppling på rummet? Den och 'late checkout' är de förmåner jag nyttjar mest som SPG Gold. Annars kan jag hålla med om att det är inte alltid de är så tydliga med att tala om om det blev en uppgradering eller inte - på senare tid, dock, har jag märkt att de blivit mer tydliga på de punkten ...
 
Tycker att det är svårt att veta om man blivit uppgraderad som guld ibland. Har fått högst ordinära rum, ska jag då anta att jag istället skulle fått en garderob i källaren utan status? Kanske att ta i lite, men jag känner ofta att min uppgradering är högst marginell och knappt ger något mervärde.

Har inte tillräckligt många nätter om året för platinum (som ger fördelar på riktigt), och funderar på att släppa guldjagandet för flexiblare och ofta mer prisvärda alternativ. Enda guldperken jag värdesätter är väl egentligen late checkout.

Brukar du inte hamna på SPG floor? Det brukar finnas en stor skylt vid hissen som visar att endast du (hmm) får bo på denna fina utvalda våning :)
 

David

Medlem
image.jpg
 

d99mlu

Medlem
Gratis uppkoppling på rummet? Den och 'late checkout' är de förmåner jag nyttjar mest som SPG Gold.
Mjo, brukar också välja internet som bonusgåva, men tycker egentligen att det är så sniket att inte ha gratis wi-fi på hotell i den prisklassen att jag inte riktigt kan glädja mig...

Brukar du inte hamna på SPG floor? Det brukar finnas en stor skylt vid hissen som visar att endast du (hmm) får bo på denna fina utvalda våning :)
Jo, fast om jag minns rätt gällde det väl även innan guldnivå?

Kom förresten på varför jag känner mig så neggig till SPG :) När jag kommer hem från Asien är jag nästan alltid nöjd och glad, men två senaste resorna har varit inom Europa och till USA, och där finns det en hel del risiga SPG-alternativ.
 
K

KavlingeDude

Guest
Mjo, brukar också välja internet som bonusgåva, men tycker egentligen att det är så sniket att inte ha gratis wi-fi på hotell i den prisklassen att jag inte riktigt kan glädja mig...


Jo, fast om jag minns rätt gällde det väl även innan guldnivå?

Kom förresten på varför jag känner mig så neggig till SPG :) När jag kommer hem från Asien är jag nästan alltid nöjd och glad, men två senaste resorna har varit inom Europa och till USA, och där finns det en hel del risiga SPG-alternativ.

Det handlar nog mer om tillfällightet. Har haft bra/dålig känsla från båda håll lika ofta. Med vissa hotell undantagna som alltid levererar.
 
Toppen