Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

henrik l

Medlem
Det ända vi ser (utan at det tar över 5min att hitta) är sista rummet du bodde på i det hotellet. Det kommer även en påminnelse om du är Top floor och det är ditt första besök på det hotellet.

Och som sagt, är det en stammis man känner igen är det mycket enklare att ge bra service/det gästen vill

Det verkar som att det är ett internationellt fenomen. Jag har har +200 nätter på Marriott Courtyard i Hong Kong sedan 2011. Är det en ny förmåga i receptionen så verkar hen inte ha ngn mer info än att jag är guld och börjar sedan glatt förklara rutinerna. Men man har i alla fall lagt in i systemet att jag vill ha ett -06 rum, hörnrum med utsikt över Victoria Harbour och det har hittills funkat klockrent.
 

WongHauw

Medlem
Det verkar som att det är ett internationellt fenomen. Jag har har +200 nätter på Marriott Courtyard i Hong Kong sedan 2011. Är det en ny förmåga i receptionen så verkar hen inte ha ngn mer info än att jag är guld och börjar sedan glatt förklara rutinerna. Men man har i alla fall lagt in i systemet att jag vill ha ett -06 rum, hörnrum med utsikt över Victoria Harbour och det har hittills funkat klockrent.
Vet inte hur det funkar på Marriott och vilket bokningssystem dom har (antar att det är Opera). Scandics Scorpio är inte det smidigaste och snabbaste att använda (baserad på Java år 2016/2017?! :confused:).

Önskar att det skulle finnas ett enklare sätt att se gästens preferenser utan att denne behöver meddela hotellet många dagar innan att säkerligen få just det rummet han/hon önskat. I det systemet jag använder brukar det stå LF för Low Floor/HF för High Floor mm. som preferenser men uppifrån har jag som (extra)receptionist inte fått mycket feedback om hur man ska allokera gästerna.

Åtminstone hos oss så går housekeeping-avdelningen igenom Top Floor- ankomster redan dagen innan för att vippa/uppgradera där möjligheten finns.

--

Helt dött på jobbet ikväll förresten...första gången jag viker ner mig totalt och surfar på BC på arbetstid o_O:oops:
Men kom hit alla BC-medlemmar så uppgraderar jag er mot uppvisande av "secret handshake" ;)
 

Jönsson

Medlem
Uppgraderad från superior dubbel till suite på Scandic Skogshöjd. Vilket nerköp. Superiorrummen är renoverade medan golven i suiten ser ut som i en industrilokal. Långa repor där smuts har satt sig. Behöver en akut renovering.
 

Lasse6

Medlem
Uppgraderad från superior dubbel till suite på Scandic Skogshöjd. Vilket nerköp. Superiorrummen är renoverade medan golven i suiten ser ut som i en industrilokal. Långa repor där smuts har satt sig. Behöver en akut renovering.

Det hotellet skulle jag undvika, tyvärr.
Har reklamerat flera vistelser här.
 

Lasse6

Medlem
Uppgraderingarna har i a f förut fungerat bra på de hotell man bor ofta på och där man känns igen.
Kungens Kurva till superior - superior extra, Ariadne till svit, Infra City till superior - superior extra - svit, Park i Sth till superior, Malmen i Sth från cabin till svit (Frontdesk mailade 2 dagar innan)
 

Lasse6

Medlem
Uppgraderingar/EJ efter att det nya medlemsprogrammet infördes.

Malmen Stockholm - Från Cabin till junior svit
Visby - Från Cabin till hörnrum med sep sovrum (kallades familjerum)
Kungens K Stockholm - Från Std till Std, inget alls, trots slut på std rum och kunder som ville ha ett sådant, ej ens uppgradering till Std upper floors.
 

011430121

Medlem
Åkte ner från 3 floor till 2 floor vid årsskiftet, loggade in på mina sidor och där står det att om jag bor 3 nätter före 3 april så blir jag 3 floor igen, kommer det även att gälla hela 2019?
 
Toppen