Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

J.Myller

Medlem
Landade nyss på Clarion Collection Planetstaden i Lund.

Bokat: Standard enkelrum
Fick: Svit
Status: Gold

Synd att utsikten från balkongen var över nån form av industriområde dock.
 

Atom

Medlem
En del skriver att de ej blivit uppgraderade. Vore kul om folk skrev hur många betalda nätter (ej kreditkortsnätter). Har en bokning på Post i Göteborg i framtiden. Hoppas jag kan få late checkout för det kommer vara bakfullt.
 
En del skriver att de ej blivit uppgraderade. Vore kul om folk skrev hur många betalda nätter (ej kreditkortsnätter). Har en bokning på Post i Göteborg i framtiden. Hoppas jag kan få late checkout för det kommer vara bakfullt.[/QUOTE
Har bott runt 30 nätter på Post och får oftast en uppgradering.
 
Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen "garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?
 

Meazza

Medlem
Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen "garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?
Axelryckning är en väldigt bra beskrivning av agerandet de (visserligen ganska få) gånger jag har varit med om det.

Mailade faktiskt NCC härom veckan och frågade vad som egentligen gäller, och huruvida de kanske borde uppdatera villkoren. Har inte ens fått ett svar från dem.
 

mha321

Medlem
Ni som är platinum, hur upplever ni att hotellen agerar då dom inte kan uppfylla förmånen "garanterad uppgradering en rumskategori"? Självklart så kan dom inte trolla fram ett rum om det är fullbokat eller inga lediga rum på högre nivå finns tillgängliga. Men jag tycker att en "garanti" blir verkningslös om man kan runda denna med en axelryckning. Brukar ni då det inträffar bli kompenserad på något sätt?

Ville de skulle de absolut kunna. Det är bara att uppgradera direkt vid bokning, och inte sälja dig det lägre rummet om det inte finns uppgradering tillgänglig (alternativt informera om det redan vid bokning, om det är den enda rumskategorin som finns kvar).

Men det vill de såklart inte.
 
Jag har råkat ut för det vid flera tillfällen och oftast blivit bemött med en axelryckning. Så sist blev jag less och sa jag att dom faktiskt får stå för den garanti dom utlovar. Då fick jag efter en del diskussion 25000p insatt på kontot.

Det är inte så att jag kräver att dom ska ersätta mig med 25000p eller likande utan det jag tycker är att dom måste ha en handlingsplan för hur dom ska agera då dom inte kan leva upp till den garantin dom utlovar. Man ska inte behöva "bråka" för att dom ska agera då garantin inte kan uppfyllas.
 
Toppen