Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Andreas.Net

Medlem
Är platinum och hade bokat två rum på Nordic Light hotel i stockholm idag (26/5).
Ett av rummen var ett superior och ett standard, fick endast uppgraderat standardrummet fick förklaringen att hotellet var helt fullbokat, jag fick 2 extra vouchrar i kompensation, bör jag kräva något annat ?
 

Meazza

Medlem
Är platinum och hade bokat två rum på Nordic Light hotel i stockholm idag (26/5).
Ett av rummen var ett superior och ett standard, fick endast uppgraderat standardrummet fick förklaringen att hotellet var helt fullbokat, jag fick 2 extra vouchrar i kompensation, bör jag kräva något annat ?
Är du säker på att man har rätt till uppgradering av flera rum?

Sen så skriver du inte vad vouchrarna var värda men jag tycker att det låter som att du har fått rimlig kompensation på plats.
 

Jönsson

Medlem
Låter som om du har fått mer än vad du egentligen borde få. Uppgraderinge ska du väl bara få på det rum du själv bor i.
 

Andreas.Net

Medlem
Låter som om du har fått mer än vad du egentligen borde få. Uppgraderinge ska du väl bara få på det rum du själv bor i.
Båda rummen var två separata bokningar en poängbokning och en vanlig och båda var bokade i mitt namn, så då tycker jag nog att man borde få uppgradering på båda.
 

Berglund

Medlem
Exakt, du som platinum medlem är garanterad uppgradering. Du är fortfarande bara en person, du kan vid normalt hotellboende bara sova i ett rum per natt. Ingen normal hotellkund behöver två rum för endast sig själv.

Därför är det jättekonstigt att resonera/tro att bara för att man har olika bokningar hos samma hotell, att alla förmånerna skulle falla ut igen - bara för att ditt namn står där. Du kan bevisligen inte använda båda rummen samtidigt, det ena är ju mest troligtvis för någon annan, låt vara närstående.

Det fungerar inte så att en statusmedlem kan boka alla rummen i en bokning och därmed ”fuskuppgradera” hela tjocka släkten. Det ska vi verkligen vara glada för att det inte går! Hur skulle det se ut?
 

FF#1

Medlem
Fick äran att pröva en ny typ av svit på Munktell i Eskilstuna. Helt ok men synd att jag bodde själv där

Det finns tydligen en till, Ferdinand Broberg sviten i tornet, ska försöka få till den nästa gång.
DSC_0013.jpeg
DSC_0010.jpeg
DSC_0009.jpeg
 

Attachments

  • DSC_0009.jpeg
    DSC_0009.jpeg
    72,4 KB · Visningar: 745
  • DSC_0011.jpeg
    DSC_0011.jpeg
    76,7 KB · Visningar: 756
Båda rummen var två separata bokningar en poängbokning och en vanlig och båda var bokade i mitt namn, så då tycker jag nog att man borde få uppgradering på båda.

Jag bokar ofta hotell åt mig och mina kollegor, dvs. alla rummen står i mitt namn, men det är alltid bara jag som får uppgradering. Det händer emellanåt att mina kollegor också får drink voucher (också en förmån på Accor) för att vi ska kunna ta en drink tillsammans, men inte heller detta kan man räkna med.
 
Toppen