Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Kris

Medlem
Kan man använda dom på andra hotell?
Nu har jag iofs inte provat det ännu, men ganska säker på att den (voucher) är knuten till din vistelse. Precis som welcome drink. Fast i många fall har jag fått en voucher för drink utan att de skrivit datum å namn på.
@Martin Gren , var det en manuell not om namn och datum på voucher?
 

Jönsson

Medlem
Nu har jag iofs inte provat det ännu, men ganska säker på att den (voucher) är knuten till din vistelse. Precis som welcome drink. Fast i många fall har jag fått en voucher för drink utan att de skrivit datum å namn på.
@Martin Gren , var det en manuell not om namn och datum på voucher?
Nej, precis som du säger så brukar likande system alltid vara knutna till den aktuella vistelsen.
 

Martin Gren

Medlem
Nu har jag iofs inte provat det ännu, men ganska säker på att den (voucher) är knuten till din vistelse. Precis som welcome drink. Fast i många fall har jag fått en voucher för drink utan att de skrivit datum å namn på.
@Martin Gren , var det en manuell not om namn och datum på voucher?

Stämmer. Stod namn och datum på vouchern
 

Kris

Medlem
Intercontinental Berlin

Bokat 1 King, uppgraderad till 1 King Deluxe

Platinum Amb

Gillar faktiskt den ”nya” Welcome Gift. €15 som kan utnyttjas i minibar, bar eller restaurang.
Så har jag varit en sväng på IC Berlin. Bokade Deluxe och fick 3x (om man nu räknar Jr suite och senior suite mellan) uppgradering till Club Junior suite. Smidigt att för en gångs skull vara på 8e våningen i East wing och således på krypavstånd till loungen.

Dock var pandagodiset borta!:eek: Fast det var ju ett tag sedan pandorna kom till Berlin zoo nu... Dock var nötterna och chokladen som vanligt på plats.

IMG_20190501_154707.jpg


Fick även 15eur credit dock initialt ingen voucher som @Martin Gren postade ovan. Jag frågade hur det funkade och de sa att det bara dras ifrån 15eur när man checkar ut. Fick dock papperslappen när vi pratade om det.

45eur minibar per dag som RA. Höll inte koll, men det nämndes inget alls vid utcheckning. Bra. Tidigare har minibar från tid till annan debiteras så man får påpeka och därmed justera vid utcheckning.

Renovering påbörjas i år. Börjar med konferensen, sen lobby och sist vån 1-6 (non club) I east wing. Beräknas pågå till 2022 enligt club staff.

In alles, en bra vistelse på IC Berlin! :)
 

Kris

Medlem
Länge sedan jag skrev något om den eviga ström av manna som IHG sprider över sina spiremedlemmar...

Crowne Plaza Kensington i London. Bokade billigaste och blev flyttad till "executive room" med en king bed som var bredare än lång. Fick välja mellan poäng, drink eller club access vid incheckning. Blev poäng då kvällsservice redan var över och frukosten planerad i Angelas Lounge på LHR.
 
Hotell: Holiday Inn Express Grover Beach-Pismo Beach Area
Bokat: 1 King Bed Leisure
Uppgradering: N/A
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Hotell: Kimpton Hotel Vintage Portland
Bokat: King Corner Reserve
Uppgradering: Ingen, däremot en fin välkomstgåva
Antal nätter: 1
Status: Spire Ambassador

Hotell: InterContinental Hotels Los Angeles Downtown
Bokat: Club Intercontinental Suite
Uppgradering: One Bedroom Club Suite
Antal nätter: 2
Status: Spire Ambassador
Fick mail från hotellet några dagar innan om uppgradering, sa att jag önskade mig ett hörnrum som jag också fick :)
 
Toppen