Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Kris

Medlem

FFlash

Medlem
Bokade nyss IC Berlin billigast rum (superior), blev uppad till Deluxe high floor view som jag tolkar är 2-3 kategori upp. Är det alltid lika bra där så kommer jag bo där en annan gång också, den verkar gå billigt alltid

Är IHG Spire, ingen Ambassador
 

Kris

Medlem
Bokade nyss IC Berlin billigast rum (superior), blev uppad till Deluxe high floor view som jag tolkar är 2-3 kategori upp. Är det alltid lika bra där så kommer jag bo där en annan gång också, den verkar gå billigt alltid

Är IHG Spire, ingen Ambassador
Jag har upplevt väldigt konsekvent behandling på ic Berlin. Dock sållar jag mig till gruppen som inte anser att en högre våning är en uppgradering (även fall det finns på menyn...). Jag ställde frågan för ett gäng månader sedan beträffande deras uppgraderingspolicy (för AMB) och fick följande bekräftat :

[Book --> Get]
Superior --> Deluxe
Deluxe --> Jr suite
Jr Suite --> Sr. suite

Dvs inget nämnt om våningar eller väderstreck (tror att de värderar vy mot väster/norr högre pga Tiergarten)

Förutsett att de håller sig till detta är det ju rustikt och bra. Gött att de premierar Spire oxå!
 

Ricci

Medlem
Någon som bott på IC-Boston den sista tiden och vet vet deras uppgraderings policy?

Jag bodde där för några år sedan och fick en svit med utsikt mot vattnet och fri minibar (eller kanske det var en 4th July Gift... från personalen..:))
(Jag var bara AMB-gold och bokat Club room..)
 

johhenrik

Medlem
Någon som bott på IC-Boston den sista tiden och vet vet deras uppgraderings policy?

Jag bodde där för några år sedan och fick en svit med utsikt mot vattnet och fri minibar (eller kanske det var en 4th July Gift... från personalen..:))
(Jag var bara AMB-gold och bokat Club room..)
Jag har inte gjort det, men de är kända för otroligt bra RA recognition iaf. Så varsågod, du fick svar på frågorna du inte ställde... ;)
 

gnisten

Medlem
Crowne Plaza Berlin Nuernberger strasse. Bokat billigaste
dubbelrum. Fick svit modell mindre med två badrum. Lite
förvånad. Är AMB gold.
 

Thornado

Medlem
Fortsätter på Berlinspåret.
Jag ska bo på Crowne Plaza Potsdamer Platz imorgon och hade bokat Deluxe-rum, men nu när jag kollar min bokning online så står det King Executive Suite, vilket verkar vara 3 rumskategorier upp. Nu hoppas jag att jag faktiskt får det imorgon vid incheckning också.
Jag är blott en ynklig IHG Gold-medlem (fast denna vistelse borde ge mig Platinum), så blev lite förvånad över detta.
 

seppma

Medlem
Korrekt. Det var helg.

Back to topic, återigen fick Junior Suite på CP Helsinki under helgen. Bokar alltid billigaste och de ger jämt JS eller minst Club och bra bemötande, bra gym, även om loungen är inget att skriva hem. Är IHG Spire, tidigare platinum.

Är det nån som har erfarenhet om uppgraderingat på det nya Indigo Helsinki? Har inte ännu hunnit testa det...

Fikk större rom og gratis minibar. Är Platinum Amb.
 
Toppen