Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Blir nästan aldrig uppgraderad. Checkar ni in via appen eller väntar ni till hotellet?
Jag tittade på att checka in via websidan men det fanns ingen nämnvärd uppgradering där, endast möjlighet att välja lite olika placering av rum, så jag skippade det och frågade vid ankomst istället.
 

Senator

Moderator
Befinner mig i mitt New York hem: Hilton Fashion District. Den gode Front Office Manager Herr S har som vanligt tagit hand om mig. När jag bokar mailar jag honom och ber om 2111, 2115, 2211, eller 2215 medan jag bokar billigast möjligt.

-11 har fin utsikt mot Empire State, medan -15 ser man nya Freedom Tower.

Trots ändrade förmåner gällande frukost får jag det jag vill ha..

Inte bästa Hilton i NYC, men det passar mina behov med tanke på att jag kan promenera på 10-12min till mina viktigaste kunder..

Nu strax dags för en drink med @vega + @sembl samt annat trevligt folk
 

pswe

Medlem
Bokad billigaste corporate rate på Hilton Evian. Uppgraderad till junior suite i nya flygeln. Trevligt hotell med poolområde som inte är enormt, men helt ok för en varm dag. Loungen på översta våningen erbjuder fin utsikt och bra cremant. Kommer gärna tillbaka.
 

palmen

Moderator
Ingen specifik uppgradering här på Hilton i Seattle. Rum på högre våning samt tillgång till lounge erbjuds, samt en rollaway bed :)
DSC_2684.JPG 1469916774002-715413787.jpg
 

Glenn E

Medlem
image.jpeg
Hilton Garden Inn vid flygplatsen på Bali.
De sa att jag fick någon typ av uppgradering men jag vet inte riktigt vad den består av:)
Som HHG ingår iallafall frukostbuffé .
Bacon av gris finns inte i buffén utan den får man beställa. Men den ingår i frukosten.
Bra rum och mycket fin pool:)
Oslagbart värde då jag köpte poäng på Hilton rea och bor här 5 nätter men bara betalar för 4.
Så priset blev 20 usd per natt inkl skatt.
Flygplatstransfer ingick också.
Hotellet ligger lite off men på 20 minuter är man på Legian. Jag använder Uber X dit.
 

bnr

Medlem
DoubleTree by Hilton Hotel Lisbon - Fontana Park

Bokade 2 rum
- KING SUPERIOR ROOM WITH JULIETT BALCONY
- TWIN SUPERIOR ROOM WITH JULIETT BALCONY

Mailade i förväg och frågade om det var möjligt att prioritera King-rummet vid ev. uppgradering.
King-rummet uppgraderat till KING DELUXE ROOM WITH PRIVATE TERRACE högst upp (7 våningar).
Rätt nice för en stay på sju nätter. :)
Trevligt hotell i övrigt, ligger inte mitt i smeten men är väldigt prisvärt och det kostar nästan noll och ingenting att ta sig runt i Lissabon (UberX rekommenderas).

Är HHD.
 

Impendill

Medlem
Har ert twinroom bokat i München i september . Eftersom att jag aldrig bott på Hilton men har ett matchat HHD undrar jag om man måste göra något speciellt för att eventuellt kunna bli uppgraderad?

Måste man "ansöka" om det i förväg eller sker det automatiskt om det finns tillgängliga rum?
 

bnr

Medlem
Har ert twinroom bokat i München i september . Eftersom att jag aldrig bott på Hilton men har ett matchat HHD undrar jag om man måste göra något speciellt för att eventuellt kunna bli uppgraderad?

Måste man "ansöka" om det i förväg eller sker det automatiskt om det finns tillgängliga rum?
Nej, man behöver inte ansöka. Hotellet brukar uppgradera någon/några dagar innan incheckning, vid tillgänglighet.
 

Voyageur

Medlem
Conrad Bangkok. "Uppgraderad" från standarf till executive rum. Sååååå trött på dessa basic uppgraderingar till samma rum ett par våningar högre så jag bad vänligt om ett hörnrum. Fick ett tio våningar nedåt. Inga problem för mig men varför kan de inte bara erbjuda bättre rum direkt från början. Exec floor ingår ju redan som Diamond. Fint hotell annars.
 
Hilton Schipol, HDD.

Dessa uppgraderingar till Executive... Hade redan valt ett rum med fin utsikt som vi var nöjda med. Råkade se i appen att vi blivit uppgraderade. Lyckades checka in igen och välja ett med nästan samma utsikt. Onödigt, tyvärr.
 
Toppen