Senaste nytt

Har ditt flyg blivit diverted någon gång?

MrRy

Medlem
Först min första Go-around påväg till Houston i tisdags.

Var med om min första go around idag när vi skulle landa i Houston. Satt och tittade på bilden från främre kameran och vi var så gott som nere när de drog på igen. Orsaken ska ha varit oväntade vindar bakifrån. Blev ett litet "ärovarv". Visa bifogad bild 105120

Nu min första ”nödlandning” (Diverted to KEF) påväg hem.
Flyger men Lufthansa LH441, Houston-Frankfurt.
En som satt några rader framför fick en hjärtinfarkt.
Var i alla fall gott om läkare ombord så han blev väl omhändertagen.

Nu är det dessutom tyvärr något tekniskt fel på planet så de ska flyga hit tekniker och ny crew från Frankfurt innan vi kan komma vidare.

Blir nog sent hem till GOT idag:-(
 

MrRy

Medlem
Skickar dom er till hotell under tiden?
Nej. Vi fick kupong med 4000 isländska kronor (ca: 300 SEK) att handla mat på flygplatsen för.

Landade strax innan 7 imorse men fick inte gå av förrän vid 10. Teknikern och nytt crew ska vara här vid 14, så flyter allt på ska vi vara iväg vid 15 igen.
 

Rickard_O

Medlem
Kommer inte ihåg exakt när det var, men måste varit i typ maj 2015 eller liknande så skulle vi ner till Gdansk, vid inflygning så berättar piloten att det är för dimmigt att landa just då, cirkulerar runt ett tag för att försöka igen.
Har för mig att piloten berättar hur mycket bränsle som finns kvar att flyga med och säger att "drygt 30 minuter har vi", detta hör en flygrädd polare i sällskapet och börjar klocka.
När det gått ca 30 min så börjar han bli riktigt hispig och säger "nu har vi ju fan inge bränsle kvar", då går piloten ut med meddelandet om att dom måste flyga till Poznan för att tanka.
Han blev inte lugnare när vi va tvungna att flyga till Poznan, så vi fick lura honom att det var bara ett par mil dit och att det kanske tar en kvart för att han kör långsamare för att spara bränsle :D

Så vi fick gå ner i Poznan och tanka, sen flyga tillbaka mot Gdansk, då gick det bra att landa!
 

marbe166

Medlem
Hänt mig en gång, med WOW Air i September 2018. Min flight KEF-FRA fick gå ner i DUS p.g.a. oväder i FRA. Ingen fick gå av, vilket var lite surt för en sån som mig som bor närmare DUS än FRA. Vi stod ca en timme på marken innan vi kunde flyga vidare.
 

Hachans

Medlem
På väg till Qatar på mellanlandning efter ombokning från trasig SAS kärra i Stockholm så fick vi landa i Bahrain för att vänta på bättre tider då det regnade som fan i Doha. Sämsta landet någonsin att bli divertad till på grund av att vi itne fick gå av och det tog låååång tid innan vi var i luften igen för de sista minutrarna till Doha. Catering tog slut och jag fick ont i baken av ekonomisätena.

Fick höra ryktesvägen att de flyg som divertats till Kuwait och Dubai fick gå av och in i terminalen för att sträcka på benen. Men det gick ju bra i slutändan och man lärde känna nytt roligt folk på vägen.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Blev diverted till HEL för ett par år sedan, var charter, minns inte bolag eller exakt var vi varit. På planet var ett par finnar som skulle till ARN för att hinna med sitt conected flight till HEL. Extra roligt för dom att landa på HEL men inte få kliva av...

Eftersom besättningens klocka tickade blev det ny besättning och ännu roligare miner från finnarna när dom såg finnar som fick kliva på planet, men dom inte av. helvettiin

Minns inte exakt varför men tror det var snöstorm på Arlanda och vi hade cirkulerat en stund, så bränslebrist förmodligen.
 
Diverted till Cold Bay när jag skulle till Dutch Harbour. Fick inte landa pga dimma så blev ett 30 min tankstopp innan vi flög tillbaka till Anchorage.
 

Canadien

Medlem
YUL-MUC diverted till FRA p g a dimma. Kunde lyfta igen efter 40 minuter på marken i FRA så väldigt odramatiskt och jag hann med anslutningen mot Stockholm.
 
Toppen