Senaste nytt

Golftråden - Resor kombinerade med golf!

khybner

Medlem
Får ju slå ett slag ( :) ) för Costa del Sol eftersom jag bor här.

Golftätt med många banor runt Malaga.

Har dock inte spelat runt Alicante så jag kan inte säga att det är bättre här men definitivt bra :)
 
Last edited:

chazzie

Medlem
Las Ramblas och La Manga rekommenderas varmt av många släktingar, själv har jag mest spelat på Campoamor där nere, men även den har varit bra, med reservation att det var några år sen nu =}

Har någon spelat något kring Mexico City? Jag tänkte försöka få till min F award dit och när man får ta med sig mycket bagage så varför inte packa ned klubborna? Det blir en solo-resa så jag behöver inte ta hänsyn till någon annan :D
 

Michaels

Medlem
Får ju slå ett slag ( :) ) för Costa del Sol eftersom jag bor här.

Golftätt med många banor runt Malaga.

Har dock inte spelat runt Alicante så jag kan inte säga att det är bättre här men definitivt bra :)

Båda områdena erbjuder ju mycket bra golf men det beror ju lite på vad man är ute efter och vad man vill betala.

Spaniens golfbanor kostar ju lite , costa del sol kanske lite extra mycket men om man vill ha en upplevelse för livet så åker man definitivt ner för att spela valderama som huvudmål,sotogrande,san.roque club, las brisas, la quinta mm och monte mayor som en extra upplevelse!
 

famhanssons

Medlem
Monte Mayor tror jag inte finns längre. Har för mig att den gick i KK. Tyvärr, för det var en väldigt speciell och spektakulär bana.
 

JSQ

Medlem

jerixon

Medlem
Lumine är rolig också.
De brukar ha Gekko Tour där om jag ej minns fel eller om det är Nordea Tour som brukar starta där nere.
Har spelat mkt i Costa Del Sol också.
La Manga och Las Ramblas har jag även spelat. Det är helt OK banor och trevlig atmosfär. Var beredd på lite höjdskillnader och jobbiga promenader på Las Ramblas om du går.
Nere vid Malaga kan jag rekommendera alla att testa Valderama om ni vill spela en svår och otroligt välskött bana eller Sotogrande bredvid.
Även Torrequebrada (stavning) och en del andra banor är roliga :)
Tycker även banan som ligger nära farsan är trevlig: La Marquesa även om den är ganska så lätt och kort :)
 

jerixon

Medlem
I USA har jag en del bra tips framförallt i Florida, Minnesota och trakterna runt där.
Spelade collegegolf i Minnesota och åker till Orlando området nån gång om året för att spela :)
Andra roliga banor som avverkats och kan rekommenderas:
Pinehurst nr.2, Torrey Pines, Interlachen, TPC at Sawgrass, Sawgrass Countryclub, TPC at Twin Cities, Hazeltine, Dellwood CC, Blue Monster at Doral, St Andrews Old Course, St Andrews Caste Course, Royal Troon m.m
Ja det finns en hel del bra golfbanor helt enkelt även om jag själv mest spelar vanliga municipal courses nu när jag reser då jag inte har obegränsad budget direkt =P
Bästa golfresa var helt klart St Andrews förra året dock :)
 

Målarn

Medlem
Har man vägarna förbi Bangkok kan man "enkelt" ta sig ner till Hua Hin. Tar ca 2,5-3h med bil och kostar ca 3000bath. Där finns fina banor som Black Mountain och Banyan samt en uppsjö av andra banor av varierande kvalité. Har för mig att en runda med caddie och bil kostar ca 1000sek på Black Mountain och något billigare på Banyan.
 

Zniper

Medlem
Tack så mycket allihopa för många fina tips. @jerixon jag har varit och spelat en hel del banor runt Orlando 6-7ggr pga jag kände en som hade hus i Deltona men nu har han flyttat så jag tänkte testa banor i närheten utav Miami alternativt runt Clearwater området. Något att rekommendera? Hur kommer det sig att du håller dig runt Orlando? Är det pga utbudet med golfbanor, shopping osv?
 

chazzie

Medlem
Har man vägarna förbi Bangkok kan man "enkelt" ta sig ner till Hua Hin. Tar ca 2,5-3h med bil och kostar ca 3000bath. Där finns fina banor som Black Mountain och Banyan samt en uppsjö av andra banor av varierande kvalité. Har för mig att en runda med caddie och bil kostar ca 1000sek på Black Mountain och något billigare på Banyan.

Klart värt att spela i Bangkok är Kantarat, den är inte speicellt bra, ganska dålig faktiskt, men den ligger mellan landningsbanorna på Don Mueang (DMK)-flygplatsen.

THD-DXB_071.jpg

THD-DXB_079.jpg
 
Toppen